Počet záznamů: 1  

Kody i antykody twórczości Václava Havla

  1. 1.
    0562697 - ÚČL 2023 RIV PL cze M - Část monografie knihy
    Jungmannová, Lenka
    Vztah Havlových typogramů a dramat.
    [The relationship between Havel's typograms and dramas.]
    Kody i antykody twórczości Václava Havla. Poznaň: Uniwersytet im. Adama Mickeiwicza w Poznaniu, 2022 - (Balowski, M.), s. 107-110. ISBN 978-83-63090-45-6
    Institucionální podpora: RVO:68378068
    Klíčová slova: Václav Havel * typogram * absurd plays * Czech drama of the 1960s
    Obor OECD: Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

    Příspěvek se zabývá poetikou a vztahem typogramů a dramat, tedy děl z prvního tvůrčího období Václava Havla. V první části stati autorka teoreticky charakterizuje „obrazovou báseň“ obecně i v Havlově pojetí, ve druhé části pak poukazuje na souvislosti mezi Havlovými typogramy ze sbírek Antikódy a Antikódy II a jeho hrami, vzniklými rovněž v 60. letech, konkrétně s hrami Zahradní slavnost, Vyrozumění, Ztížená možnost soustředění, skeči Ela, Hela a stop a Motomorfóza, jakož i aktovkami Motýl na anténě a Anděl strážný.

    The paper deals with the poetics and relationship between typograms and dramas, i.e. works from Václav Havel's first creative period. In the first part of the paper the author theoretically characterizes the „picture poem“ in general and in Havel's conception, in the second part she points out the connections between Havel's typograms from the collections Antipodes and Antipodes II and his plays, also written in the 1960s. Specifically The Garden Party, The Memorandum, The Increased Difficulty of Concentration, the sketches Ela, Hela and hitchhiking and Motomorphosis, as well as act plays The Butterfly on the Antenna and The Guardian Angel.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0334947

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.