Počet záznamů: 1  

Funkční vzorek pryžového segmentu vyrobeného z nové směsi

  1. 1.
    0552409 - ÚT 2022 RIV CZ cze L - Prototyp, funkční vzorek
    Pešek, Luděk - Šulc, Petr - Šnábl, Pavel - Bula, Vítězslav - Boháč, T. - Tašek, H. - Krakowka, P.
    Funkční vzorek pryžového segmentu vyrobeného z nové směsi.
    [Functional sample of a rubber segment made from a new mixture.]
    Interní kód: INV21-057 ; 2021
    Technické parametry: Provozní teplota: -40 °C až +40 °C, krátkodobě +80 °C (po dobu max. 7dní), Životnost tlumícího systému: 1 kolo, Hmotnost: 2-6 kg (v závislosti na počtu a velikosti segmentů), Poměrný útlum: 0.1–2 % na vyznaných tvarech kmitání kola, Aplikovatelnost v dopravě: Příměstská a městská, Pryž vyhovuje technickému schvalování dle ČSN 62 1554 a 62 1522 (teplotní odolnost), ČSN ISO 1817 (odolnost proti oleji) a ISO 4649 (otěruvzdornost), Pryží odpružené kolo vyhovuje technickému schvalování dle ČSN EN 13979-1+A2: z 6/2020, smlouva uzavřena s Bonatrans Group a.s.
    Ekonomické parametry: Vyšší životnost a účinnost tlumení zvyšuje konkurenceschopnost a možnost obchodní realizace pryží odpružených kol firmy Bonatrans Group a.s.
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TF06000020
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: rubber * damping * mechanical and dynamic properties
    Obor OECD: Applied mechanics

    Jedná se o návrh a realizaci pryžového segmentu vyrobeného z nové směsi primárně aplikovatelného pro pryží odpružená kola městské železniční dopravy. Nová směs s označením 46-809 nahrazuje stávající používanou směs 42-809 firmy Bonatrans. Nová směs byla podrobena experimentálním zkouškám se zaměřením na její mechanické a dynamické vlastnosti. Nová směs vykazuje lepší vlastnosti trvalých deformací se zachováním tuhostních parametrů vůči původní směsi. Z hlediska dynamického chování došlo po aplikaci do železničního kola k navýšení účinnosti tlumení na významných tvarech kmitání. Výše uvedené aspekty mají významný vliv na zvýšení životnosti produktu a snížení celkových hladin vyzařovaného hluku městské železniční dopravy v zastavěných oblastech.

    This is the design and implementation of a rubber segment made from a new rubber compound primarily applicable to rubber-suspended wheels for urban rail transport. The new compound, designated 46-809, replaces the existing 42-809 compound used by Bonatrans. The new compound has been subjected to experimental tests focused on its mechanical and dynamic properties. The new mix shows improved permanent deformation properties while maintaining stiffness parameters relative to the original compound. In terms of dynamic behaviour, there was an increase in damping efficiency on significant vibration mode shapes after application to the railway wheel. The above aspects have a significant impact on increasing product life and reducing overall radiated noise levels of urban rail traffic in built-up areas.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0327566

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.