Počet záznamů: 1  

Justus et Bonus: Ad honorem Jiří Beneš: křesťanská kultura a vzdělanost v českých zemích od středověku po Komenského

  1. 1.
    0532726 - FLÚ 2021 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Čadková, Daniela
    Antika v gymnaziálním školství 2. poloviny 19. století a její humoristická reflexe.
    [The Classical Antiquity in the Gymnasium Schooling in the Second Half of the 19th Century and Its Humoristic Responses.]
    Justus et Bonus: Ad honorem Jiří Beneš: křesťanská kultura a vzdělanost v českých zemích od středověku po Komenského. Praha: Filosofia, 2020 - (Podavka, O.), s. 349-364. ISBN 978-80-7007-630-9
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/11
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985955
    Klíčová slova: parody * Classical Greek and Latin * secondary grammar schools in 19th century
    Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

    Článek nejprve stručně představuje podíl klasických jazyků v gymnaziální výuce, popisuje její charakter a podobu antického kánonu v povinné školní četbě. Ve druhé části se věnuje dobové reflexi gymnaziální výuky latiny a řečtiny v textech pamětníků a recepci školské antiky v básnických, prozaických, operetních a dramatických parodiích, počínaje komickým eposem Lidiada, přes parodistické operety a kabaretní aktovku Oresteia, až ke komediím Voskovce a Wericha a povídky Jaroslava Haška.

    The article first briefly presents the contribution of classic languages to gymnasium instruction, describing its character and appearance in the classical canon in mandatory school reading. The second part is dedicated to the period responses of gymnasium teaching of Latin and Greek in the texts of witnesses and the reception of the scholastic classics in poetic, prosaic, opera and dramatic parodies, starting with the comic epic Lidiada, to the parodic operetta and cabaret one-act Oresteia, to the comedies of Voskovec and Werich and the stories of Jaroslav Hašek.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0311188

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.