Počet záznamů: 1  

Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)

  1. 1.
    0509048 - ÚČL 2020 RIV CZ cze B - Monografie kniha jako celek
    Madl, Claire - Wögerbauer, Michael - Píša, Petr
    Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848).
    [Toward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848).]
    Praha: Academia: Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2019. 383 s. ISBN 978-80-200-3054-2; ISBN 978-80-88069-86-7
    Grant CEP: GA ČR GA15-22253S
    Institucionální podpora: RVO:68378068
    Klíčová slova: book market * book history * Bohemia * 18th–19th century
    Obor OECD: Specific literatures

    Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.

    Based on in-depth archival research, this monograph examines some important aspects of the history of the Bohemian book market from 1749 to 1848: the regulation and self-regulation of the book market and its players (editors, printers, binders, booksellers, reading clubs etc.), its economic and social preconditions, its integration into international networks, internal differentiation and quantitative development. The case studies include the economic importance of the publishing of almanacs, the early history of schoolbook-printing by the state, the chances and difficulties of establishing or expanding firms under various historic conditions and communicational strategies of editors and bookselling to reach (and help building) their public – at a time, where printing and bookselling was also a means of constructing national identities.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0299904

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.