Počet záznamů: 1  

Hybridní energetický systém s vodíkovým palivovým článkem 5 kW

  1. 1.
    0581095 - ÚT 2024 RIV CZ cze L - Prototyp, funkční vzorek
    Němec, Tomáš - Kulas, J.
    Hybridní energetický systém s vodíkovým palivovým článkem 5 kW.
    [Hybrid energy system with 5 kW fuel cell.]
    Interní kód: INV23-053 ; 2023
    Technické parametry: Vodíkový palivový článek 5 kW se skládá z palivového svazku o nominálním výkonu 6 kW, DC-DC měniče o maximálním výkonu 12 kW s výstupním napětím 48 V, a řídící jednotky pro nastavení provozních parametrů a jejich záznam. Vodíkový palivový svazek využívá technologie metalických bipolárních desek a má integrované kapalinové chlazení. Touto architekturou odpovídá palivovým článkům využívaným pro aplikace v dopravě.
    Ekonomické parametry: Testovací sestava umožňuje získat detailní provozní data hybridního vodíkové systému týkající se výkonů jednotlivých komponent, napětí a proudech, údajů o tlaku a teplotě plynů a chladicí kapaliny. Umožňuje snížit náklady při konstrukci vodíkového systému na míru, a optimalizovat jeho komponenty z hlediska životnosti, spolehlivosti a ceny.
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TM03000034
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: hydrogen * fuel cell * li-ion battery * zero-emission mobility
    Obor OECD: Electrical and electronic engineering

    Testovací vodíkový systém je navržen jako hybridní zdroj elektrické energie sestávající se z vodíkového palivového článku a lithium iontových baterií. Vodíkový palivový článek dodává základní výkon systému až do stanovené maximální hodnoty a baterie pokrývají výkonové špičky a požadavky nad hladinu maximálního výkonu palivového článku. Řídící jednotka palivového článku zajišťuje zpětné dobíjení baterií z palivového článku, pokud elektrický výkon odebíraný ze systému klesne pod maximální výkon palivového článku. Testovací systém umožňuje detailní měření provozních parametrů vodíkového systému v závislosti na profilu odebíraného výkonu. Zařízení umožňuje simulovat zátěže do výkonu 10 kW a slouží pro otestování návrhu vodíkových systémů.

    The test bench is designed as a hybrid electric power source consisting of a hydrogen fuel cell stack and lithium ion batteries. The hydrogen fuel cell supplies the base power up to a specified maximum value, and the batteries cover peak power requirements above the maximum power level of the fuel cell. The fuel cell control unit manages recharging of the batteries from the fuel cell if the electrical power drawn from the system falls below the maximum power of the fuel cell. The test system allows for detailed measurement of the operating parameters of the hydrogen system depending on the load profile. The device enables loads up to 10 kW to be simulated and is used to test the design of hydrogen energy systems.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0349765

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.