Počet záznamů: 1  

Modely pro vyvažování kognitivních testů

  1. 1.
    0580350 - ÚI 2024 RIV CZ cze D - Dizertace
    Vařejková, Michaela
    Modely pro vyvažování kognitivních testů.
    [Models for equating in cognitive tests.]
    Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. Obhájeno: Praha. 15. 6. 2023. - Praha: Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2023. 72 s.
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA21-03658S
    Institucionální podpora: RVO:67985807
    Klíčová slova: vyvažování kognitivních testů * modely teorie odpovědi na položku (IRT modely) * jádrové odhady * test equating * item-response theory (IRT) models * kernel smoothing
    Obor OECD: Statistics and probability
    https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/182164

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. Obhájeno: Praha. 15. 6. 2023. - Praha: Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2023. 72 s. ABSTRAKT: Tato práce se věnuje statistickým metodám pro vyvažování kognitivních testů, což je proces používaný k transformaci skóre z více verzí testu tak, aby byla mezi sebou porovnatelná. Teoretická část práce je rozčleněna do tří kapitol, kde každá se zabývá jedním z možných přístupů k procesu vyvažování. V první kapitole jsou představeny tradiční vyvažovací metody, ve druhé kapi- tole metody vyvažování za pomoci jádrových odhadů a ve třetí kapitole metody vyvažování pomocí modelů teorie odpovědi na položku. Závěrečná část práce je věnována empirické studii, ve které je ilustrováno použití vyvažovacích metod na konkrétním datovém souboru. Jedná se o odpovědi na dvě verze znalostního testu z matematiky, které byly zadávány studentům 4. ročníků základních škol v České republice v rámci mezinárodního šetření TIMSS v roce 2015.

    This thesis focuses on statistical methods for equating cognitive tests, which is the process of transforming scores from multiple test versions to ensure their comparability. Divided into three chapters, the theoretical part of the thesis addresses different approaches to test equating. The first chapter presents traditional equating methods, the second explores kernel equating methods, while the third covers equating methods using Item Response Theory models. The concluding part of the thesis showcases an empirical study demonstrating the application of equating methods on a real dataset. This dataset contains responses to two versions of a math test taken by fourth-grade students in the Czech Republic as part of the 2015 TIMSS international survey.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0349133

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.