Počet záznamů: 1  

Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023

  1. 1.
    0578625 - SOÚ 2024 CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Kyselá, Monika
    Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023.
    [Evaluation of the quality of education and educational attainment of the Czech public - August/September 2023.]
    1. - Praha: Sociologický ústav AV ČR, v. v. i., 2023. 7 s. Tiskové zprávy CVVM, or231024.
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: public opinion * education * grammar school * primary school * university * secondary school * abilities * evaluation * inclusion
    Obor OECD: Sociology
    https://cvvm.soc.cas.cz/cz/tiskove-zpravy/ostatni/5746-hodnoceni-kvality-vzdelavani-a-moznosti-dosazeni-vzdelani-ceskou-verejnosti-srpen-zari-2023

    Pravidelný výzkum CVVM realizovaný od srpna do září 2023 zjišťoval názory české veřejnosti starší 15 let na úroveň vzdělávání na jednotlivých typech škol, zdali je v ČR každému umožněno dosáhnout vzdělání odpovídajícího jeho schopnostem, hodnocení jejich dosavadního školního vzdělávání, zda by se děti s různými charakteristikami měly či neměly vzdělávat společně v běžných třídách a také postoje k různým opatřením, která ve školství byla zavedena, nebo se o jejich možném zavedení hovoří.

    Hodnocení úrovně vzdělávání na všech typech škol, které jsou součástí vzdělávací soustavy ČR, zůstává dlouhodobě kladné. Nejlépe je hodnocená úroveň vzdělávání u gymnázií (64 % kladných hodnocení), základních škol (63 %) a vysokých škol (61 %), nejhůře u středních odborných učilišť, přesto i zde převažuje kladné hodnocení (51 %).

    A periodical survey conducted by the CVVM from August to September 2023 surveyed the opinions of the Czech public over the age of 15 on the level of education at individual types of schools, whether or not everyone in the Czech Republic is able to achieve an education appropriate to their abilities, the evaluation of their schooling to date, whether or not children with different characteristics should be educated together in regular classes, and attitudes toward various measures that have been introduced or are being discussed for possible introduction in the education system.

    The assessment of the level of education in all types of schools that are part of the Czech education system has remained positive for a long time. The highest ratings are given to grammar schools (64% positive), primary schools (63%) and universities (61%), while the lowest ratings are given to vocational secondary schools, although positive ratings prevail here as well (51%).
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348294

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.