Počet záznamů: 1  

Postoje obyvatel České republiky k novele zákona o českém školství, navrhovaným opatřením a k inkluzivnímu vzdělávání – srpen/září 2023\n

  1. 1.
    0578623 - SOÚ 2024 CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Weikertová, Štěpánka
    Postoje obyvatel České republiky k novele zákona o českém školství, navrhovaným opatřením a k inkluzivnímu vzdělávání – srpen/září 2023
    .
    [Attitudes of the Czech Public to an Amendment to the Education Act, Currently Proposed Measures and Inclusive Education – August/September 2023
    .]
    1. - Praha: Sociologický ústav AV ČR, v. v. i., 2023. 6 s. Tiskové zprávy CVVM, or231025.
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: public opinion * inclusive education * children * mental disabilities * physical disabilities * sensory disabilities * foreign nationality * Roma children * poor families * wealthy families * gifted children
    Obor OECD: Sociology
    https://cvvm.soc.cas.cz/cz/tiskove-zpravy/ostatni/ostatni-ruzne/5748-postoje-obyvatel-ceske-republiky-k-novele-zakona-o-ceskem-skolstvi-navrhovanym-opatrenim-a-k-inkluzivnimu-vzdelavani-srpen-zari-2023

    V rámci pravidelného šetření Centra pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, jež probíhalo od srpna do září 2023, jsme se vybraných občanů tázali na jejich názor týkající se inkluzivního vzdělávání. Konkrétně jsme zjišťovali názory na to, zda by se měly v běžných třídách vzdělávat děti s tělesným, smyslovým či mentálním postižením, děti cizí státní příslušnosti, romské děti, děti z chudých či naopak bohatých rodin a děti mimořádně nadané. Dále jsme se české veřejnosti dotazovali na postoje k opatřením zavedeným novelou zákona o českém školství a k aktuálně navrhovaným opatřením.

    Nejvyšší podpoře se těší opatření týkající se předškolního vzdělávání. Naopak nejméně populárním je prodloužení povinné školní docházky na 10 let, podpořila by ho necelá třetina (33 %), naopak proti jsou takřka tři pětiny (58 %) české veřejnosti.

    As part of a periodical survey conducted by the CVVM from August to September 2023, selected citizens over the age of 15 were surveyed about their opinions regarding the inclusive education. Specifically, we examined views of the Czech public on whether children with physical, sensory or mental disabilities, children of foreign nationality, Roma children, children from poor or vice versa wealthy families and gifted children should be educated in mainstream classes. We also examined attitudes to measures implemented by an amendment to the Education Act and to currently proposed measures.

    Czech citizens most often support measures regarding the preschool education. On the other hand, the least popular measure is a proposal to extend compulsory education to 10 years which is supported by less than a third (33 %).
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0348295

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.