Počet záznamů: 1
Platy učitelů v roce 2022 a výhled: cesta z propasti a zase zpět
- 1.0578003 - NHÚ 2024 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
Münich, Daniel - Smolka, Vladimír
Platy učitelů v roce 2022 a výhled: cesta z propasti a zase zpět.
[Teacher salaries in 2022 and beyond: out of the abyss and back again.]
Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2023. 28 s. Studie IDEA, 12/2023. ISBN 978-80-7344- 692-5
Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
Program: StrategieAV
Institucionální podpora: RVO:67985998
Klíčová slova: teachers’ salaries * Czech Republic
Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_12_2023_Platy_ucitelu.pdf
Výše relativních učitelských platů spoluurčuje atraktivitu učitelské profese a zajišťuje dostatečný zájem o profesi. Výběrovost profese, jak na straně vysokoškolské přípravy, tak během kariéry, spoluurčuje kvalitu vzdělávání. Tyto procesy se realizují dlouhodobě průběžnými příchody a odchody do a z profese a dalším vzděláváním. Proto lze dopady učitelských platů na zájem o profesi, kvalitu práce učitelů a vzdělávací výsledky země vysledovat až s dlouhodobým odstupem.
The relative amounts of teachers‘ salaries helps to define the attractiveness of entering the teaching profession and can be a component in ensuring sufficient interest in the profession. Selectivity into teaching, both at entry and throughout the career, determines the quality of education. These processes are realised in the long term through continuous entries and exits from teaching, and ongoing training during the career. Therefore, the effects of teacher salaries on interest in entering the profession, the quality of teachers' work, and ultimately a country's educational outcomes can only be tracked over the long term.
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0347059
Počet záznamů: 1