Počet záznamů: 1  

K nové vědecké epoše. Globální srovnání deformací vědy

  1. 1.
    0577821 - FLÚ 2024 SK cze M - Část monografie knihy
    Brabec, Martin
    O akademické svobodě v kontextu svobody slova.
    [On academic freedom in the context of freedom of speech.]
    K nové vědecké epoše. Globální srovnání deformací vědy. Bratislava: Vydavateľstvo Spolku slovenských spisovateľov, 2023 - (Hrubec, M.; Višňovský, E.), s. 97-114. ISBN 978-80-8202-205-9
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/15
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985955
    Klíčová slova: academic freedom * freedom of speech * university * science
    Obor OECD: Philosophy, History and Philosophy of science and technology
    https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788082022059

    Text se zaměřuje na aspekty a otázky související s pojmem akademické svobody. V první části představuje historický vývoj akademické svobody. Ukazuje její institucionální založení, zdůvodnění, proměny v čase a zasazení do celkového pojetí role vysokých škol ve společnosti a funkce, kterou má plnit. Druhá část pojednává o různých aspektech akademické svobody, například o vztazích a konfliktech mezi akademickou svobodou jakožto institucionálním právem versus akademickou svobodou jako právem jednotlivých vyučujících, nebo akademickou svobodou jako zvláštním právem náležejícím vyučujícím versus akademickou svobodou jako právem na obecnou svobodu projevu. Ve třetí a závěrečné části kapitola hodnotí dosavadní diskusi o tématech a napětí v oblasti akademické svobody a jejího vztahu k obecné svobodě projevu.

    The text focuses on aspects and issues related to the concept of academic freedom. In the first part it presents the historical development of academic freedom. It shows its institutional founding, rationale, changes over time, and setting in the whole the overall concept of the role and function of universities in society, the role it is supposed to play. The second part discusses various aspects of the aspects of academic freedom, such as relationships and conflicts. Between academic freedom as an institutional academic freedom as an institutional right versus academic freedom as a right of individual teachers, or academic freedom as a special right belonging to teachers versus academic freedom as a right to general freedom of expression. In the third and final part, the chapter evaluates the achievements of the debate on the issues and tensions in the field of academic freedom and its relationship to general freedom of expression.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0347159

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.