Počet záznamů: 1  

Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice

  1. 1.
    0567039 - SOÚ 2023 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Patočková, Věra
    Představy dětí o volném čase a jeho prožívání.
    [What children think about leisure and how they experience it.]
    Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice. České Budějovice: Nakladatelství Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2022 - (Kaplánek, M.), s. 119-132. ISBN 978-80-7394-934-1
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TL02000387
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: children's leisure * experiencing leisure * leisure motivation
    Obor OECD: Sociology

    Kapitola se zaměřuje na vybrané otázky, které se týkají prožívání volného času dětí. Úvodní část se zaměřuje na představy dětí o volném čase. Druhá část kapitoly se věnuje tomu, kolik volného času děti podle svého názoru mají a jak jsou s jeho trávením spokojeny. Velký vliv na to, co ve svém volném čase děti dělají, mají jejich rodiče a kamarádi. Proto se třetí část kapitoly zabývá tím, jak hodnotí jejich vliv a také vliv některých dalších osob samy děti, a jak často s rodinou a kamarády tráví děti svůj volný čas. Ve čtvrté, závěrečné části se kapitola věnuje pěti dimenzím volnočasové motivace a sleduje, zda existují souvislosti mezi jednotlivými dimenzemi volnočasové motivace a zapojením do jednotlivých oblastí trávení volného času, výchovnými styly rodičů nebo se spokojeností s volným časem. Nakonec jsou zmíněny souvislosti mezi jednotlivými dimenzemi volnočasové motivace a úrovní volnočasového prožívání.


    The chapter focuses on issues related to the of children's experiencing of leisure. In the first part, ideas of children associated with leisure are presented. The second part focuses on how much leisure children have and how satisfied they are with spending it. Parents and friends have a big influence on what children do in their leisure. Therefore, the third part focuses on how the children themselves evaluate their influence and also the influence of some other people, and how often the children spend their leisure with family and friends. The fourth part of the chapter deals with the five dimensions of leisure motivation and observes whether there are connections between individual dimensions of leisure motivation and involvement in different areas of leisure, parenting styles or satisfaction with leisure. Finally, the connections between the individual dimensions of leisure motivation and the level of experiencing of leisure experience are mentioned.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0338304

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.