Počet záznamů: 1  

Kulturní diplomacie Číny a její regionální variace

  1. 1.
    0566985 - OÚ 2023 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Exnerová, Věra
    Veřejná a kulturní diplomacie Číny ve Střední Asii a „znovuzrození Hedvábné cesty“. Účast místních aktérů a transnacionální společenský prostor.
    [China's public and cultural diplomacy in Central Asia and the “rebirth of the Silk Road”. Local participation and transnational social space.]
    Kulturní diplomacie Číny a její regionální variace. Praha: Academia, 2018 - (Klimeš, O.), s. 127-157. Orient, 33. ISBN 978-80-200-2962-1
    Grant CEP: GA ČR GA15-21829S
    Institucionální podpora: RVO:68378009
    Klíčová slova: China * cultural diplomacy * public diplomacy * Silk Road * Belt and Road Initiative * foreign relations * 21st century
    Obor OECD: Political science

    Propagace znovuzrození Hedvábné cesty je asi jedním z nejvýraznějších projevů snah současného čínského vedení zlepšit svůj obraz v zahraničí a zvýšit svoji „měkkou moc“ ve světě. V posledních letech jsme svědky řady veřejných iniciativ a kulturních akcí, které vyzdvihují historickou Hedvábnou cestu jako místo spolupráce, výměny a mezikulturní tolerance a zdůrazňájí údajnou zásadní historickou roli Číny při umožnění této vzájemné spolupráce napříč regiony Asie, Blízkého Východu a Evropy. Těchto iniciativ se často účastní i nečínští aktéři, kteří se ve větší či menší míře aktivně podílejí na zlepšování zahraničního obrazu Čínské lidové republiky prostřednictvím „měkkého užití“ své kulturní a veřejné moci ve společnosti. Kapitola na příkladu Střední Asie ukazuje, jak pojem „obnovy“ Hedvábné cesty figuruje v kulturní a veřejné diplomacii ČLR v podání místních aktérů.

    Promoting the rebirth of the Silk Road is perhaps one of the most significant manifestations of the current Chinese leadership's efforts to improve its image abroad and increase its “soft power” in the world. In recent years, we have witnessed a number of public initiatives and cultural events that highlight the historic Silk Road as a site of cooperation, exchange and cross-cultural tolerance, emphasizing China's supposedly crucial historical role in enabling this mutual cooperation across the regions of Asia, the Middle East and Europe. These initiatives are often attended by non-Chinese actors who are actively involved, to a greater or lesser extent, in improving the People's Republic of China's foreign image through the “soft use” of its cultural and public power in society. Using Central Asia as a case study, the chapter shows how the notion of Silk Road “renewal” plays out in the PRC's cultural and public diplomacy as enacted by local actors.
    Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0338252

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.