Počet záznamů: 1
Scholastická logika „vědění ” III. Logická vševědoucnost a logika inferenčního poznání
- 1.0563533 - FLÚ 2023 RIV US cze J - Článek v odborném periodiku
Hanke, Miroslav
Scholastická logika „vědění ” III. Logická vševědoucnost a logika inferenčního poznání.
[Scholastic Logic of „Knowledge” III. Logical omniscience and the logic of inferential knowledge.]
Studia Neoaristotelica. Roč. 18, č. 3 (2021), s. 3-107. ISSN 1214-8407. E-ISSN 1804-6843
Grant CEP: GA ČR(CZ) GB14-37038G
Institucionální podpora: RVO:67985955
Klíčová slova: scholastic logic * logical omniscience * semantic paradoxes * epistemic logic
Obor OECD: Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Způsob publikování: Open access
https://doi.org/10.5840/studneoar202118310
Problém logické vševědoucnosti zahrnuje problém uzávěru vědění na implikaci a problém distribuce vědění přes implikaci. V pozdně-středověké scholastické tradici byla tato témata probírána v rámci několika různých žánrů, konkrétně v kontextu obecné analýzy logické platnosti, obligačních disputací, řešení logických paradoxů a sémantiky termínů. Studie rozebírá soubor textů pocházejících ze čtrnáctého století s několika přesahy do následujících dvou staletí, přičemž se pokouší o představení jak britské, tak kontinentální myšlenkové tradice.
The problem of logical omniscience breaks down to the problems of the closure of knowledge under implication and of the distribution of knowledge over implication. In latemedieval scholasticism these two related issues were engaged in various genres, in particular in general analysis of validity, games of obligationes, solution to self-referential antinomies and semantics of terms. The present study analyses the corpus of fourteenth-century texts with some overreaches to the subsequent two centuries, attempting to cover representatives of both the “British” and the “Continental” tradition.
Trvalý link: https://hdl.handle.net/11104/0335737
Počet záznamů: 1