Počet záznamů: 1  

Veřejné mínění o vzdělávání – Sekundární analýza

  1. 1.
    0554699 - SOÚ 2022 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Tabery, Paulína - Hanzlová, Radka - Spurný, Martin
    Veřejné mínění o vzdělávání – Sekundární analýza.
    [Public Opinion on Education – Secondary Analysis.]
    Praha: MŠMT, 2021. 57 s.
    Grant ostatní: Evropská unie, Evropský sociální fond(CZ) CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016402
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: secondary analysis * education * public opinion
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    https://www.soc.cas.cz/sites/default/files/soubory/verejne_mineni_o_vzdelavani_sekundarni_analyza_vyzkumna_zprava.pdf

    Předkládaná závěrečná zpráva je první ze sedmi výzkumných zpráv vytvořených v rámci projektu Veřejnost(i), vzdělávání a vzdělávací politika: hodnoty, postoje, argumentace
    a zkušenosti (zkrácený název Veřejné mínění o vzdělávání). Projekt si klade za cíl zmapovat názory různých veřejností (aktérů) na opatření vzdělávací politiky, přičemž předpokládá, že tyto názory jsou propojeny s širšími postoji ke vzdělávání a hodnotami, které ve vztahu ke vzdělávání aktéři zastávají. V předložené zprávě jsou nejdříve představeny její cíle, následuje přehled výzkumů v oblasti vzdělávání, které se týkají názorů veřejnosti (důležitých aktérů) na vzdělávání a vzdělávací politiku, a to zejména těch, které jsou prováděny pravidelně, u nichž lze případně získat primární datové soubory k další analýze. Poté následuje představení a sumarizace podstatných věcných zjištění z šetření. Kromě základních zjištění, která již byla uvedena i v původních závěrečných zprávách, jsou představeny také další analýzy, které mají za cíl především hlouběji testovat použité otázky z hlediska měření jednotlivých teoretických konceptů. Součástí zprávy jsou dvě přílohy: seznam proměnných a tabulková příloha. Seznam proměnných slouží jako praktická příručka pro ty, kteří chtějí s daty dále pracovat, vytvářet dotazovací nástroje, případně zadávat nebo realizovat výzkumy. Tabulková příloha podává ucelenou informaci o tříděních druhého stupně podle základních sociodemografických proměnných a poskytuje tak přehled o rozložení odpovědí v jednotlivých podskupinách, které nebylo účelné podrobně popisovat v textu závěrečné zprávy.



    This final report is the first of seven research reports produced within the project Public(s), education and education policy: values, attitudes, reasoning, and experience (short title Public opinion on education). The project aims to map the views of different publics (actors) on education policy measures, assuming that these views are linked to broader attitudes towards education and the values held by actors in relation to education. The present report first introduces its objectives, followed by a review of research in the field of education that relates to the views of the public (important actors) on education and education policy, particularly those that are conducted on a regular basis, for which primary datasets can potentially be obtained for further analysis. This is followed by a presentation and summary of the substantive findings of the survey. In addition to the basic findings, which have already been presented in the original final reports, further analyses are also presented, primarily aimed at testing the questions used in more depth in terms of measuring particular theoretical concepts. The report includes two appendices: a list of variables and a tabular appendix. The list of variables serves as a practical guide for those who want to work further with the data, create questioning instruments, or commission or implement research. The tabular annex provides comprehensive information on the second-level classifications according to the basic socio-demographic variables and thus gives an overview of the distribution of responses in each subgroup, which it was not practical to describe in detail in the text of the final report.

    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0329362

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    V_Tabery a kol_Verejne_mineni_o_vzdelavani_sekundarni_analyza_vyzkumna_zprava-1.pdf01.3 MBVydavatelský postprintpovolen
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.