Počet záznamů: 1  

Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO

  1. 1.
    0554010 - ÚJČ 2022 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Kašpárková, A. - Etchegoyen Rosolová, Kamila
    Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO.
    [Do we need to teach Academic Writing at universities? An example of good practice from the Czech Language Institute and VSB-TUO.]
    CASALC Review. Roč. 11, č. 2 (2021), s. 39-48. ISSN 1804-9435
    Grant CEP: GA TA ČR(CZ) TL01000274
    Institucionální podpora: RVO:68378092
    Klíčová slova: Academic writing * writing for publication * publishing * teaching of academic writ ing * PhD studies
    Obor OECD: Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    Způsob publikování: Open access
    file:///C:/Users/tesarova/Desktop/CASALC%20%C4%8Dl%C3%A1nek.pdf

    V tomto Příkladu dobré praxe představujeme výsledky společného projektu dvou českých pracovišť v oblasti podpory vědecké komunikace, akademického psaní a publikační praxe v angličtině. V textu stručně popisuje10 kurzů Publikační praxe, včetně principů, na kterých kurzy stojí. Kurzy se staly páteří PhD Akademie na VŠB-TUO a zapojila se do nich i Ústřední knihovna této univerzity. Ke kurzům jsme dále připravili v našem kontextu ojedinělé školení pro budoucí lektory kurzů, manuál pro lektory jako podporu během jejich lektorských začátků a také seminář pro školitele. Argumentujeme ve prospěch systematické strukturované výuky odborného psaní na všech úrovních vysokoškolského studia.

    This example of good practice presents the outputs of a joint project by two Czech workplaces in the field of science communication support, academic writing and writing for publication in English. We briefly describe 10 courses of Publication Practice, including the principles behind the courses. The courses have become the backbone of the newly established PhD Academy at VŠB-Technical University of Ostrava (VŠB-TUO). Half of the courses were prepared by the Central Library of VŠB-TUO who were also involved in the project. The courses are accompanied by in our context unique teacher training, teacher manual to support the future teachers at the beginning of their careers, and seminars for doctoral student supervisors. We argue in favour of the introduction of a systemic, structured training in academic writing at the undergraduate level and training in writing for publication at the doctoral level of higher education.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0328667

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.