Počet záznamů: 1  

Maminka, nebo školka? Dopady prodloužení čerpání rodičovského příspěvku na budoucí vzdělání a pracovní uplatnění dětí

  1. 1.
    0551588 - NHU-C 2022 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Bičáková, Alena - Kalíšková, Klára - Zapletalová, Lucie
    Maminka, nebo školka? Dopady prodloužení čerpání rodičovského příspěvku na budoucí vzdělání a pracovní uplatnění dětí.
    [Mom or preschool? How an extension to paid parental leave affects children’s future education and employment.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2021. 32 s. Studie IDEA, 6/2021. ISBN 978-80-7344-591-1
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-16667S
    Institucionální podpora: Progres-Q24
    Klíčová slova: parental leave * parental allowance duration * future labor market
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_6_2021_Dopady_reformy_RD_1995_na_deti/IDEA_Studie_6_2021_Dopady_reformy_RD_1995_na_deti.html

    Ve studii kvantifikujeme dopady doby pobírání rodičovského příspěvku na dosažené vzdělání a budoucí uplatnění na trhu práce dotčených dětí ve věku 21–22 let. Zkoumaná reforma rodičovského příspěvku z roku 1995 v Česku prodloužila možnou dobu čerpání příspěvku ze 3 na 4 roky. Prodloužení pobírání příspěvku však nedoprovázelo prodloužení doby garance původního pracovního místa matky, nedovolovalo její výraznější zapojení na trhu práce, a znamenalo tedy další rok celodenní péče o dítě.

    In this study we quantify the impacts of the duration of paid parental leave on the education and future labor market outcomes of affected children when they reach 21-22 years of age. We examine the Czech Republic’s 1995 reform of paid parental leave, which extended the duration of parental allowance receipt from 3 to 4 years. This extension was not, however, accompanied by any extension of the job protection period that remained at 3 years. It also prevented the receiving parent to engage more substantially in the labour market, leading to one more year of full-time home child care.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0326842

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.