Počet záznamů: 1
Literární věda a kulturní dědictví v pragmatických souvislostech. K odkazu Petra Liby
- 1.0547179 - SLÚ 2022 RIV SK cze J - Článek v odborném periodiku
Zelenková, Anna - Mikulášek, A.
Literární věda a kulturní dědictví v pragmatických souvislostech. K odkazu Petra Liby.
[Literary Criticism and Cultural Heritage in Pragmatic Contexts. On the Legacy of Peter Liba.]
Konštantínove listy. Roč. 14, č. 1 (2021), s. 167-176. ISSN 1337-8740
Grant ostatní: Agentúra na podporu výskumu a vývoja - APVV(SK) APVV-19-0244
Institucionální podpora: RVO:68378017
Klíčová slova: Liba, Peter * Nitra school * communication theory * Slovak literary criticism * culturology
Obor OECD: Specific literatures
Způsob publikování: Open access
http://www.constantinesletters.ukf.sk/index.php/issues/34-2021-v14-iss1/219-literarni-veda-a-kulturni-dedictvi-v-pragmatickych-souvislostech-k-odkazu-petra-liby
Studie hodnotí metodologický přínos slovenského literárního vědce Petra Liby. Liba výrazně zasáhl do teorie interpretace a komunikace v řadě humanitních oboru a tematických oblastí (folklór, populární literatura, translatologie, bibliografie, biografistika, textologie, kulturologie). Studie zároveň vymezuje badatelovu autonomní pozici v rámci tzv. sémioticko-komunikační nitranské školy a její výrazové kategorie textu, kterou interdisciplinárně obohatil o diachronní a komparativní aspekty nejen primární, ale i sekundární komunikace.
The study evaluates the methodological contribution of a Slovak literary scholar Peter Liba. As a literary scholar, Liba significantly influenced the theory of interpretation and communication in a number of humanistic fields of study and thematic areas (folklore, popular literature, translation, bibliography, biography studies, textology, culturology). The study also defines the researcher´s autonomous position within the so-called semiotic-communication Nitra school and its expressive theory of the text, which the work of aforementioned professor enriched interdisciplinary with diachronic and comparative aspects of not only primary bud also secondary communication.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0324641
Počet záznamů: 1