Počet záznamů: 1  

Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948-1989

  1. 1.
    0540417 - ÚSD 2021 CZ cze M - Část monografie knihy
    Hermann, Tomáš
    Marxismus-leninismus a komunistická výchova.
    [Marxism-Leninism and Communist Education.]
    Pojetí a prosazování komunistické výchovy v Československu 1948-1989. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, v. v. i., 2020 - (Cuhra, J.; Černá, M.; Devátá, M.; Hermann, T.; Kourová, P.), s. 7-30. Česká společnost po roce 1945, 15. ISBN 978-80-7285-250-5
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA16-07027S
    Institucionální podpora: RVO:68378114
    Klíčová slova: Marxism-Leninism * communist education * political religion
    Obor OECD: History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

    V kapitole se autor věnuje obecnějším strukturním a historickým předpokladům provádění komunistické výchovy v rámci komunistické ideologie se zaměřením na československé prostředí. K základním rysům režimu patřil soustředěný nápor na vnitřní život člověka integrovaný v soustavě tzv. marxismu-leninismu, která měla tvořit jedinou správnou metodu myšlení a být nositelkou vší hodnotové orientace. Hlavním cílem úvodní kapitoly je tedy rámcově představit, co vlastně byl marxismus-leninismus s jeho specifickým jazykem, hodnotami, vývojem a rolí, a poskytnout tak základ pro jednotlivé analýzy jeho „výchovných” aplikací v kapitolách následujících.

    The chapter is devoted to a general structural and historical background of Communist education in the framework of the Communist ideology, with a focus on the Czechoslovak environment. One of the regime´s essential features was a concentrated pressure on the individual´s inner life, which was integrated into a system of so-called Marxism-Leninism that was supposed to be the only correct method of thinking and the bearer of the entire value orientation. The principal objective of the opening chapter is therefore to make a general introduction of Marxism-Leninism, including its specific language, values, development and roles, and thus provide a basis for different analyses of its „educational” applications presented in the following chapters.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0318029

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.