Počet záznamů: 1  

Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)

  1. 1.
    0539503 - ÚJČ 2021 RIV RU cze J - Článek v odborném periodiku
    Hoffmannová, Jana
    Mediální popularizace lingvistiky (a její styl).
    [Popularization of linguistics in media-texts (and its style).]
    Aktual'nyje problemy stilistiki. -, č. 6 (2020), s. 17-24. ISSN 2312-9751
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA18-08651S
    Institucionální podpora: RVO:68378092
    Klíčová slova: popularizing style * popularization of linguistics * media-texts * genres * authors * language and stylistic means
    Obor OECD: Linguistics
    Způsob publikování: Open access
    https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf

    V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.

    This paper deals with the popularization of linguistics through various media-texts and various genres. The popularizing style (as a hybrid style) has been investigated particularly in the oscillation between the academic style and the style of mass media texts (published in television, radio, newspapers and magazines, and in the electronic, Internet communication). The aim of the analysis is to indicate different features of the popularizing texts produced by professional linguists (on the one hand), and by journalists (on the other hand), who often consult the linguists and quote their opinions (sometimes not exactly).
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0317242

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.