Počet záznamů: 1  

Vliv estetických teorií na výuku hudebněteoretických disciplín v první polovině 19. století: na příkladu učebnic Antonína Rejchy

  1. 1.
    0534881 - ÚDU 2021 RIV SK cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Dykast, Roman
    Vliv estetických teorií na výuku hudebněteoretických disciplín v první polovině 19. století: na příkladu učebnic Antonína Rejchy.
    [Influence of aesthetic theories on teaching music-theoretical disciplines in the first half of the 19th century: on the example of textbooks by Antonín Rejcha.]
    Súradnice estetiky, umenia a kultúry V. Estetická výchova a prax vyučovania estetiky v kontextoch európskeho estetického myslenia 19. a 20. storočia – dialóg s tradíciou a súčasné koncepcie.. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2020 - (Kopčáková, S.), s. 69-86. Studia Aesthetica, XX. ISBN 978-80-555-2516-7.
    [Súradnice estetiky, umenia a kultúry V. Estetická výchova a prax vyučovania estetiky v kontextoch európskeho estetického myslenia 19. a 20. storočia – dialóg s tradíciou a súčasné koncepcie. Prešov (SK), 07.11.2019-08.11.2019]
    Institucionální podpora: RVO:68378033
    Klíčová slova: textbooks of music-theoretical subjects * 19th century * conservatory * Antonín Rejcha * musical idea * intelligibility of musical composition
    Obor OECD: Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
    http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Kopcakova3

    V první polovině 19. století musely všechny nově zakládané hudební vzdělávací instituce typu konzervatoří vyřešit problém obsahu výuky a vzniku nových učebnic pro nově koncipované hudebněteoretické předměty, které měly shrnovat veškerou látku tzv. kompozičních nauk. Na příkladu pařížské konzervatoře a učebnic Antonína Rejchy se článek zabývá vlivem dobových estetických teorií na koncepci těchto předmětů.

    In the first half of the 19th century, all newly established music education institutions of the conservatory type had to solve the problem of teaching content and the emergence of new textbooks for newly conceived music theory subjects that were supposed to summarize all the subject matter of the so-called compositional science. The article deals with the influence of contemporary aesthetic theories on the concept of these subjects: on the example of the Paris Conservatory and textbooks by Antonín Rejcha.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0313075

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.