Počet záznamů: 1  

Pandemie covid-19 a sociálně-ekonomické nerovnosti ve vzdělávání

  1. 1.
    0531193 - NHÚ 2021 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Federičová, Miroslava - Korbel, Václav
    Pandemie covid-19 a sociálně-ekonomické nerovnosti ve vzdělávání.
    [The Covid-19 pandemic and socio-economic inequality in education.]
    Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2020. 35 s. Studie IDEA anti COVID-19, 18/2020.
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/22
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985998
    Klíčová slova: COVID-19 * Czech Republic
    Obor OECD: Applied Economics, Econometrics
    https://idea.cerge-ei.cz/images/COVID/IDEA_Nerovnosti_ve_vzdelavani_COVID-19_kveten2020_18.pdf

    Cílem této studie je zjistit, do jaké míry by mohlo být vzdělávání žáků z rodin s nízkým socioekonomickým statusem (ESCS) ovlivněno výukou na dálku. Tito žáci se na první pohled zdají být jednou z nejvíce ohrožených skupin společně například se žáky s mentálním a zdravotním postižením. To by představovalo pro české školství závažný problém, protože již teď jsou nerovnosti ve vzdělávání v Česku jedny z nejvyšších v Evropě (PISA 2018). Studie navíc ukazují, že žáci s nižší úrovní ESCS mají nižší aspirace (Straková a kol. 2017), a tak méně častý kontakt s učiteli a spolužáky během distanční výuky by mohl dále snižovat jejich aspirace a motivaci k učení.

    In response to the Covid-19 pandemic, schools have been closed since 11th March 2020 and have been obliged to switch to remote teaching. This new situation may, among other effects, further deepen the considerable existing inequalities in education, which are already higher in the Czech Republic than in most other European countries. In this study, we look at various factors that may affect how remote teaching can be related to socioeconomic educational inequalities in the Czech Republic. For the sake of clarity, we distinguish between factors relevant to schools, families, and pupils. The aim of this study is not to describe the current situation but to outline who is most at risk of losing out as a result of remote teaching and where possible measures should be targeted in order to prevent deepening inequalities in education further. In this study, we focus on primary and lower secondary schools, with an emphasis on the lower secondary years.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0309914

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    IDEA_COVID-19_2020_18.pdf42.1 MBVydavatelský postprintpovolen
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.