Počet záznamů: 1  

Measurement of flow harmonics correlations with mean transverse momentum in lead-lead and proton-lead collisions at √s.sub.NN./sub.=5.02 TeV with the ATLAS detector

  1. 1.
    0520905 - FZÚ 2020 RIV DE eng J - Článek v odborném periodiku
    Aad, G. - Abbott, B. - Abbott, D.C. - Chudoba, Jiří - Hejbal, Jiří - Hladík, Ondřej - Jačka, Petr - Jakoubek, Tomáš - Kepka, Oldřich - Kroll, Jiří - Kupčo, Alexander - Lokajíček, Miloš - Lysák, Roman - Marčišovský, Michal - Mikeštíková, Marcela - Němeček, Stanislav - Penc, Ondřej - Šícho, Petr - Staroba, Pavel - Svatoš, Michal - Taševský, Marek … celkem 2919 autorů
    Measurement of flow harmonics correlations with mean transverse momentum in lead-lead and proton-lead collisions at √sNN=5.02 TeV with the ATLAS detector.
    European Physical Journal C. Roč. 79, č. 12 (2019), s. 1-29, č. článku 985. ISSN 1434-6044. E-ISSN 1434-6052
    Výzkumná infrastruktura: CERN-CZ - 90058
    Institucionální podpora: RVO:68378271
    Klíčová slova: ATLAS * CERN LHC Coll * experimental results * correlation * flow * 5020 GeV-cms/nucleon
    Obor OECD: Particles and field physics
    Impakt faktor: 4.389, rok: 2019
    Způsob publikování: Open access

    To assess the properties of the quark–gluon plasma formed in ultrarelativistic ion collisions, the ATLAS experiment at the LHC measures a correlation between the mean transverse momentum and the flow harmonics. The analysis uses data samples of lead–lead and proton–lead collisions obtained at the centre-of-mass energy per nucleon pair of 5.02 TeV, corresponding to total integrated luminosities of 22 upmub−1 and 28 nb−1, respectively. The measurement is performed using a modified Pearson correlation coefficient with the charged-particle tracks on an event-by-event basis. The modified Pearson correlation coefficients for the 2nd-, 3rd-, and 4th-order flow harmonics are measured in the lead–lead collisions as a function of event centrality quantified as the number of charged particles or the number of nucleons participating in the collision.

    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0305578

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0520905.pdf01.7 MBSCOAPVydavatelský postprintpovolen
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.