Počet záznamů: 1
Předindustriální a postindustriální krajina na Moravě: koncepce a realita
- 1.0504934 - ÚGN 2020 CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Kolejka, Jaromír - Batelková, Kateřina
Předindustriální a postindustriální krajina na Moravě: koncepce a realita.
[Pre-industrial and post-industrial landscape in Moravia: concept and reality.]
Venkovská krajina 2017. Kostelec nad Černými lesy: Česká společnost pro krajinnou ekologii - Regiomální organizace CZ-IALE, Ekologický institut Veronica, 2017 - (Černušáková, L.), s. 57-66. ISBN 978-80-7458-095-6.
[Venkovská krajina 2017. 15. ročník mezinárodní mezioborové konference. Hoštětín (Bílé Karpaty) (CZ), 19.05.2017-21.05.2017]
Grant CEP: GA MK DG16P02B042
Institucionální podpora: RVO:68145535
Klíčová slova: survey * assessment * classification * data sources * old maps * ortophoto
Obor OECD: Physical geography
Přípěvek pojednává odborný obsah pojmů postindustriální a předindustriální krajina a přehled datových zdrojů potřebných k jejich zjišťování na území České republiky. V přehledu je uveden současný stav poznání a výzkumu obou typů historických krajin. Ve stručnosti je uvedena metodika jejich zjišťování, mapování a klasifikace podle klíčových vlastností. Na příkladech z historického území Moravy jsou prezentovány ukázky postindustriální krajiny Rosicko-Oslavansko a předindustriální krajiny Bělečsko. Zdůrazněn je jejich význam pro poznávací, vzdělávací a ochranářskou praxi.
The paper deals with the scientific concept of the terms the post-industrial and the pre-industrial landscape and presents available data sources needed for their identification in the Czech Republic. The overview shows the current state of knowledge and the research progress in the study of such historical landscapes. In brief, the methodology of their identification, mapping and classification is given. The post-industrial landscape Rosice-Oslavany and the pre-industrial landscape Bělečsko are presented as examples from the historical territory of Moravia. Their significance for cognitive, educational and conservation practices is emphasized.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0296468
Počet záznamů: 1