Počet záznamů: 1  

Koncept jeskyně a teorie spojených umění

  1. 1.
    0492761 - ÚDU 2019 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Petrasová, Taťána
    Koncept jeskyně a teorie spojených umění.
    [The Concept of the Cave and the Theory of All Art.]
    Světlo, stíny a tma v české kultuře 19. století. Praha: Academia, 2018 - (Hojda, Z.; Prahl, R.; Ottlová, M.), s. 203-218. ISBN 978-80-200-2819-8.
    [Plzeňské sympozium k problematice 19. století /37/: Světlo, stíny a tma v české kultuře 19. století. Plzeň (CZ), 23.02.2017-25.02.2017]
    Institucionální podpora: RVO:68378033
    Klíčová slova: Czech lands * Germany * 18th century * Neo-Classicism * architecture * fine arts
    Obor OECD: Arts, Art history

    Text vychází ze známé skutečnosti, že v 18. století došlo k prolnutí zahradní a architektonické teorie a klade si otázku jak se teorie architektury a teorie zahrad propojily. Podle autorky ke sbližování obou teorií přispěla dobová snaha vytvořit univerzální teorii všech umění, tak jak ji prosazoval J. W. Goethe.

    The text is based on the well-known fact that in the 18th century a merging of garden theory and architectural theory occurred, and raises the question of how the theory of architecture and the theory of gardens came to be linked. In the author’s view, the two theories were brought closer by the attempt at that time to create a universal theory of all art forms as advocated by Johann Wolfgang Goethe.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0286137

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.