Počet záznamů: 1  

Důsledky konstrukčního řešení oběžného kola posledního stupně nízkotlakového dílu parní turbíny velikého výkonu s velmi dlouhými lopatkami na transsonické proudové pole.

  1. 1.
    0491110 - ÚT 2019 CZ cze D - Dizertace
    Luxa, Martin
    Důsledky konstrukčního řešení oběžného kola posledního stupně nízkotlakového dílu parní turbíny velikého výkonu s velmi dlouhými lopatkami na transsonické proudové pole.
    [Off-design transonic flow fields in rotor wheel of the last stage of the low pressure cylinder in the steam turbine of large output.]
    Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i. Obhájeno: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní. 14.06.2018. - Praha, 2018. 111 s.
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: long rotor turbine blade * transonic flow * supersonic flow * experimental aerodynamics * complex flow field
    Obor OECD: Applied mechanics

    Předložená habilitační práce se zabývá vybranými poznatky experimentální a teoretické aerodynamiky stlačitelných tekutin v uzavřených mezilopatkových kanálech velkých lopatkových strojů (parních turbín velikého výkonu) a jejich dopadem na stavbu těchto strojů. Její didaktický smysl lze spatřovat v záměru poskytnout pokud možno ucelený přehled o problematice několika specifických oblastí široké problematiky komplexních proudových polí v posledních stupních nízkotlakových dílů těchto parních turbín. Otázky produkce entropie a trojrozměrného proudění v mezilopatkovém kanále (a s ním souvisejících vírových struktur) nejsou v práci systematicky zpracovány. Text je směřován především ke studentům magisterského a doktorského stupně studia v oborech energetického strojírenství, leteckých motorů a matematického modelování v mechanice tekutin a k řadě dalších zájemců z praxe i školství. Úhel pohledu vychází z pozic aerodynamického experimentu. Využití vzájemně nezávislých metod měření spolu s dobrou znalostí teoretické aerodynamiky vysokých rychlostí dovoluje poskytnout komplexní pohled na popisovanou problematiku.

    The thesis is concerned with the findings obtained through experimental and theoretical compressible fluid mechanics research in closed interblade flow channel of large turbomachines (steam turbines of large power output) and their influence on the design of these machines. The thesis’ didactic purpose can be considered in providing a consistent overview of several specific topics selected from a rather wide range of complex flow fields in the last stages of steam turbines’ low pressure cylinders. The thesis does not include systematic solutions to production of entropy and vortical structures in the last stage blade interblade channels. The thesis is aimed mainly at students of masters and post-gradual energetics engineering programs, aeronautical engineering programs and students concerned with mathematical modelling in fluid mechanics or any other interested industrial or scholar party. Experimental aerodynamics is the main approach of the author. Utilization of mutually independent methods of measurement and thorough theoretical knowledge of high speed aerodynamics allowed a presentation of complex overview of described topics.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0289914

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.