Počet záznamů: 1  

Šikana na základní škole očima gymnazistů: nové možnosti prevence

  1. 1.
    0485478 - PSÚ 2018 SK cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Janošová, Pavlína - Daněk Dumská, T.
    Šikana na základní škole očima gymnazistů: nové možnosti prevence.
    [Bullying in elementary school in the view of students of high school: New opportunity for prevention.]
    Prevencia agresie v kontexte mentálneho zdravia. Banská Bystrica: UMB PF, 2017 - (Pašková, L.), s. 6-25. ISBN 978-80-557-1332-8.
    [Prevencia agresie v kontexte mentálneho zdravia. Banská Bystrica (SK), 21.09.2017-22.09.2017]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA15-00682S
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/14
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: school bullying * high school * qualitative approach * prevention
    Obor OECD: Psychology (including human - machine relations)

    V teoretickém úvodu této studie jsou představeny sociálně a morálně kognitivní koncepty, které jsou v odborné literatuře nejčastěji vztahovány k šikaně a jejím aktérům. Relevantní teoretické poznatky pro oblast šikany zde slouží jako teoretický interpretační rámec kvalitativních nálezů, které zachycují retrospektivní zkušenosti s šikanou ze základní školy, získané od studentů čtyřletých gymnázií (N=91). Hlavním cílem textu je na základě vybraných kvalitativních nálezů poukázat na emoční a morální dilemata, s nimiž se s odstupem dvou a více let vyrovnávají v souvislosti s šikanou její bývalí aktéři, ať už byla jejich role v šikaně jakákoli. Za hlavní nález lze považovat, že zkušenost s šikanou je i po letech pro mnohé neukončenou záležitostí, která vybízí k další preventivní pedagogické práci. V diskusní části jsou naznačeny některé principy, možnosti a výchovný potenciál této preventivní práce.

    Theoretical part of this study presents social and moral cognitive concepts that have been most often applied in research on bullying. Relevant theoretical knowledge on bullying provides theoretical interpretative framework for qualitative findings stemming from retrospective written narrative about bullying in the elementary school, which were obtained from students of high schools (N=91). The main goal of this study is to point out emotional and moral dilemmas which ex-actors of bullying, even with the passing of the years, cope with. The experience with bullying seems to be unfinished affairs for many of them. This finding may offer opportunity for follow-up prevention with these students in high schools. Some principles and educational potential gains of this prevention are also discussed.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0280493

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    0485478 C Janošová Šikana na ZŠ Slovensko_2017.pdf0297.8 KBAutorský preprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.