Počet záznamů: 1  

Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

  1. 1.
    0468695 - MÚ 2017 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Samková, L. - Hošpesová, A. - Tichá, Marie
    Role badatelsky orientované výuky matematiky v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ.
    [Teaching of Mathematics in the Training of Teachers for the First Level of Basic School.]
    Pedagogika. Roč. 66, č. 5 (2016), s. 549-569. ISSN 0031-3815
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry-based teaching * training of future teachers * primary school education
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
    http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11619&lang=cs

    Empirická studie se zaměřuje na otázky související s implementací badatelsky orientované výuky matematiky do pregraduálního vzdělávání učitelů. Základem šetření byl dvouletý kurz matematiky a didaktiky matematiky pro studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studie byla zpracována kvalitativně. Analýza se soustředila na sledování změn ve znalostech matematického obsahu a změn v postojích k matematickému vzdělávání a na sledování znaků badatelsky orientovaného vyučování ve videozáznamech z praxe. Jsou uvedeny dvě případové studie. Zjistili jsme několik pozitivních změn ve znalostech matematického obsahu. Ukázalo se, že posun od transmisivního k badatelsky orientovanému chápání výuky matematiky je komplexní záležitost, ani dvouletá aktivní účast v badatelsky orientovaných kurzech nebyla u většiny studentů dostatečným impulsem pro takový posun. Některé dílčí kroky tohoto posunu ale proběhly.

    The empirical study focuses on questions relating to the implementation of inquiry-based teaching of mathematics in the undergraduate education of teachers. The basis of the research was the two-year teaching of mathematics and didactics of mathematics for elementary school teacher students. The study was processed qualitatively. Analysis was concentrated on monitoring changes in knowledge of mathematic content, in attitudes to mathematical education, and on monitoring indicators of inquiry-based teaching in video recordings of teaching practice. Two case studies are introduced. We found some positive changes in knowledge of mathematical content. But the shift from a transmissive to inquiry-oriented understanding of mathematics teaching is a complex matter, two years of active participation in inquiry-oriented courses were not enough for such a shift at most students. Nonetheless, the results still suggest that they took some partial steps towards that shift.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0266535

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Ticha3.pdf6276.1 KBVydavatelský postprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.