Počet záznamů: 1  

Řeči o lásce a smrti: příběh Tristana a Isoldy jako didaktická výzva

  1. 1.
    0468648 - ÚČL 2017 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Jaluška, Matouš - Šorm, M.
    Řeči o lásce a smrti: příběh Tristana a Isoldy jako didaktická výzva.
    [Speaking about love and death: the story of Tristan and Iseult as a didactical challenge.]
    Svět literatury. Roč. 26, č. 54 (2016), s. 119-134. ISSN 0862-8440. E-ISSN 2336-6729
    Institucionální podpora: RVO:68378068
    Klíčová slova: Tristan and Iseult * Bédier, Joseph * Beroul * Tristam and Izalda * interdisciplinarity * didactics * medieval literature
    Kód oboru RIV: AJ - Písemnictví, masmédia, audiovize

    Článek nabízí zprávu z interpretačního semináře zaměřeného na různé středověké i současné podoby příběhu Tristana a Isoldy. Jeho autoři (komparatista a medievista) se během celého kursu snažili přistupovat k textu konzistentně interdisciplinárně, a to nejen v oblasti metodologie, ale také při výuce samé – nabízet studentům různé přístupy k textu a vést je k tomu, aby je byli schopni usouvztažnit. Ukázalo se, že takový přístup je možný a že interdisciplinární dialog dvou živých osob dokáže zaujmout a vtáhnout i studenty bez předchozí zkušenosti se středověkými texty. Mimo to práce v kurzu odhalila dvě řady otázek stimulujících další zkoumání tohoto typu – otázky o procesu značení, probíhajícím v příběhu, a otázky ohledně hmot (zejména kapalin) a jejich proměn. Těmto otázkám je věnována druhá část článku.

    The article presents a report from an interpretative seminar focused on the story of Tristan and Iseult in its various forms, medieval and modern. The authors (a historian and a literary scholar) strove to maintain consistent interdisciplinary approach during the course, not only with respect to methods of inquiry but also in teaching. It is shown here that such undertaking is feasible and that the interdisciplinary dialogue between two living persons has a potential to attract and engage even students with no previous experience with medieval textual material. In addition, the course has revealed two broad chains of questions that can stimulate further interdisciplinary exploration – the questions about the process of signification and the questions about matters (especially liquids) and their transmutations.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0266552

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.