Počet záznamů: 1
Komplexní systém stálého využívání odpadního tepla výfukových spalin spalovacího motoru, které dodává elektrickou energii do palubní sítě vozu
- 1.0458044 - FZÚ 2016 RIV CZ cze L - Prototyp, funkční vzorek
Ševčík, D. - Sikora, M. - Hejtmánek, Jiří - Knížek, Karel - Švejda, V. - Horna, P. - Burič, J.
Komplexní systém stálého využívání odpadního tepla výfukových spalin spalovacího motoru, které dodává elektrickou energii do palubní sítě vozu.
[Complex waste heat recovery system of the combustion engine for the conversion of the exhaust gas heat into electrical energy.]
Interní kód: WHRS ; 2015
Technické parametry: Základem zařízení jsou tyto čtyři konstrukční skupiny: (1) Dvoufázový termosyfon ve smyčkovém provedení (regulovaný elektromagneticky ovládaným ventilem), (2) termoelektrické generátory (TEG), (3) chladiče TEG napojené na chladicí okruh automobilu a (4) elektronické obvody zajišťující regulaci elektromagnetického ventilu a konverzi napětí z TEG, impedanční přizpůsobení a začlenění elektrické energie do elektrické sítě vozu. Využití výsledků je řešeno smlouvou o využití výsledků dosažených v rámci projektu výzkumu a vývoje č. TA03030278 „Výzkum rekuperace a termoelektrické konverze odpadního tepla spalovacího motoru“ v programu TAČR „ALFA“ číslo S15/277F ze dne 30.12.2015.
Ekonomické parametry: Zvýšení obratu vlivem prodeje licencí a služeb
Grant CEP: GA TA ČR TA03030278
Institucionální podpora: RVO:68378271
Klíčová slova: waste heat recovery systém (WHRS) * heat exchanger * heat pipe * thermoelectric generator
Kód oboru RIV: BM - Fyzika pevných látek a magnetismus
Funkční vzorek „Systému rekuperace a termoelektrické konverze odpadního tepla spalovacího motoru“ využívá odpadního tepla spalin vozu, které je skupenskou přeměnou regulovaně přenášeno pomocí dvoufázového termosyfonu k termoelektrickým generátorům (TEG). Tyto dodávají elektrickou energii do sítě vozu.
Functional sample of "System of Recovery and Thermoelectric Conversion of Waste Heat of the Combustion Engine" uses the waste heat of the exhaust gas of the automobile. The exhaust heat is in a controlled manner transferred via two-stage thermosyphon towards thermoelectric generators (TEG). These supply electric energy to the electrical network of the vehicle.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0258358
Počet záznamů: 1