Počet záznamů: 1  

Standardy bydlení 2014/2015: sociální normy a rozhodování na trhu bydlení

  1. 1.
    0452950 - SOÚ 2016 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Mikeszová, Martina
    Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení.
    [The Media and Housing Choices: An Analysis of the Influence of the Mass Media on Housing Decisions.]
    Standardy bydlení 2014/2015: sociální normy a rozhodování na trhu bydlení. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v. v. i., 2015 - (Lux, M.), s. 89-107. ISBN 978-80-7330-279-5
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GAP404/12/1446
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: owner-occupied housing * rental housing * mass media
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie

    Kapitola Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení se věnuje vlivu médií na rozhodování o bydlení a na formování preferencí a sociálních norem ve vztahu k bydlení. Klíčovým tématem kapitoly je otázka, jak samotné publikum interpretuje obrazy nájemního a vlastnického bydlení v médiích, ve zprávách a novinových článcích, a zda má tento obraz vliv na utváření preferencí týkajících se právního důvodu užívání bydlení a tedy ve své podstatě na rozhodování aktérů na trhu bydlení. Kapitola diskutuje výsledky výzkumu, který byl rozdělen na tři fáze a byl součástí experimentu, na nějž se zaměřuje kapitola tři, a dotazníkového šetření Postoje k bydlení 2013. V prvním kroku byla provedena analýza tisku identifikující rámce reprezentace nájemního a vlastnického bydlení reálně se v něm vyskytující. V druhé a třetí fázi výzkumu pak byla analyzována reakce (interpretace) publika – účastníků experimentu a respondentů dotazníkového šetření – na tyto dva hlavní rámce, zejména míra identifikace s předkládanými rámci a jaký vliv mají tyto rámce na rozhodnutí o bydlení.

    The chapter ‘The Media and Housing Choices: An Analysis of the Influence of the Mass Media on Housing Decisions’ focuses on the influence of the media on housing decisions and on the formation of preferences and social norms relating to housing. A key theme in this chapter is the question of how the public interprets images of rental housing and owner-occupied housing presented in the media, in the news, and in newspaper articles, and whether this image has an influence on the formation of preferences relating to different forms of housing tenure and thus essentially on the decisions actors make in the housing market. The chapter presents a discussion of the results of the research that is the focus of chapter three, which was divided into three stages and was part of an experiment, and the Housing Attitudes 2013 questionnaire survey. The first step was an analysis of the press to identify the frames of representation of rental and owner-occupied housing that appear in the press. The second and third stages of the research involved an analysis of the reactions (interpretations) of the public – the participants in the experiment and the respondents of the questionnaire survey – to these two frames of representation and in particular the degree to which they identify with them and the influence these frames of framings have on decisions about housing.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0253839

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.