Počet záznamů: 1  

Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  1. 1.
    0449920 - PSÚ 2016 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Urbánek, Tomáš - Čermák, Ivo - Filip, Miroslav
    Spolupráce kvalitativních a kvantitativních metod.
    [Combination of qualitative and quantitative methods.]
    Člověk v kontextech celoživotního vývoje. Brno: Psychologický ústav AV ČR, v.v.i, 2014 - (Blatný, M.), s. 265-275. ISBN 978-80-86174-18-1
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: qualitative methods * quantitative methods * scaling * thematic content analysis * Thematic Apperception Test
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie

    Tato kapitola se věnuje pěti tematickým okruhům, které mají společné kombinované použití kvantitativních a kvalitativních metod ve výzkumech členů oddělení metodologie psychologického výzkumu. První z nich představuje projekt Povodně, který se zabýval prožíváním lidí, kteří byli zatopeni v průběhu ničivých povodní v roce 2002 v ČR, této katastrofické události. Druhým tématem je využívání statistických metod v analýze dat od jednotlivých respondentů – např. pomocí korespondenční analýzy nebo škálování dat v Testu sémantického výběru, jehož principy jsou dále vysvětleny v třetí části kapitoly. Čtvrtým okruhem jsou postupy tématické obsahové analýzy, která se uplatňuje u textových dat. Jednotlivé úseky textu jsou výzkumníkem čteny a zařazovány do vhodných tematických kategorií, na jejichž základě jsou potom vytvářeny kvantitativní indexy, které mohou být použity jako indikátory např. psychických stavů nebo stabilních osobnostních atributů. Tyto postupy jsou ilustrovány příkladem použití konkrétního systému skórování interpersonální decentrace.

    This chapter addresses five thematic units that are all characterized by combined use of quantitative and qualitative methods in the studies of the members of the Methodology of Psychological Research section. First part of the chapter focuses on the Floods project that studied experiences of people struck by devastating floods that took place in the Czech Republic in 2002. The second part of the chapter describes the use of statistical methods to analyze data from individual participant – for example by means of correspondence analysis or scaling of data from Semantic Selection Test. The principles of Semantic Selection Test are further explained in the third part of the chapter. The fourth part presents the techniques of Thematic Content Analysis of textual data. Individual text fragments are read by the investigator and classified into appropriate thematic categories. Next,quantitative indices are created on the basis of these categories and used, for instance, as indicators of psychological states or stable personality attributes. These procedures are illustrated by the example of specific scoring system – interpersonal decentering.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0251313

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    člověk_265-275.pdf1360.1 KBAutorský postprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.