Počet záznamů: 1  

Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  1. 1.
    0449913 - PSÚ 2016 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Urbánek, Tomáš - Jelínek, Martin - Květon, Petr
    Kvantitativní metody.
    [Quantitative Methods.]
    Člověk v kontextech celoživotního vývoje. Brno: Psychologický ústav AV ČR, v.v.i, 2014 - (Blatný, M.), s. 231-242. ISBN 978-80-86174-18-1
    Institucionální podpora: RVO:68081740
    Klíčová slova: measurement * statistical analysis * Rasch models * item response theory * computer adaptive testing
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie

    Kapitola o kvantitativní metodologii se zabývá pěti okruhy témat. Všechna se za­
    bývají buď povahou kvantifikace v psychologii (tzn. měřením nebo testováním)
    nebo způsoby, jak správně zacházet s takovými kvantitativními nebo kvazi­kvanti­
    tativními daty (tzn. statistickým zpracováním dat). První část se tedy věnuje nelehké
    otázce o povaze měření v psychologii. Nebyla dosud vyřešena, protože velká část
    komunity psychologů si dosud nebyla schopna nebo ochotna přiznat, že pojetí mě­
    ření v psychologii trpí závažnými nedostatky. Druhý a třetí okruh témat se zabývá
    problematikou počítačového a počítačového adaptivního testování, která souvisí
    s dílčími podotázkami ekvivalence tradičních a počítačových forem administrace
    testových a dotazníkových metod a využitím teorie odpovědi na položku při tvorbě
    a kalibraci tzv. položkových bank. Čtvrtý tematický okruh se týká adekvátního použí ­
    vání statistických metod analýzy dat v psychologii a dalších vědách o člověku a pátý
    uvádí některé studie, ve kterých jsou statistické metody použity v klinických studiích
    v příbuzných oborech, např. v psychiatrii.

    The chapter on the quantitative methodology focuses on five thematic units
    associated with the nature of quantification in psychology (i.e. measurement or
    testing) and with appropriate methods of processing quantitative or quasi­
    quantitative data (i.e. statistical data analyses). The first part of the chapter
    addresses a difficult question of the nature of measurement in psychology. Since
    the majority of the psychological community is not able or willing to admit that
    the concept of measurement in psychology has significant flaws, this matter
    remains unresolved. The second and third parts discuss the question of
    computerized testing and computerized adaptive testing connected with specific
    problems of equivalence between traditional and computerized administration of
    tests and questionnaires and with utilizing item response theory in order to create
    and calibrate item banks. The fourth group of problems comprises an adequate
    use of statistical methods of data analysis in psychology and related human
    sciences. The fifth part of the chapter reports several studies that use statistical
    methods in clinical trials in related fields (e.g. psychiatry).
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0251308

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    člověk_231-242.pdf3659.2 KBAutorský postprintvyžádat
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.