Počet záznamů: 1  

Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii

  1. 1.
    0447904 - MÚ 2016 RIV SK cze J - Článek v odborném periodiku
    Roubíček, Filip
    Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii.
    [Some opportunities of use of inquiry activities in the teaching of geometry.]
    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok. Roč. 14, č. 2 (2015), s. 210-214. ISSN 1336-2232
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
    Institucionální podpora: RVO:67985840
    Klíčová slova: inquiry based teaching of geometry * inquiry activities of pupils * stimulating geometrical environments
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství

    Badatelsky orientované vyučování geometrii je založeno na uplatnění badatelských aktivit žáků při řešení úloh. Východiskem tohoto přístupu je nalezení podnětného geometrického prostředí, v němž lze popsat zajímavé geometrické situace a vytvářet otevřené úlohy. Badatelské úlohy popisují neurčitou, nejednoznačnou nebo neznámou situaci a požadují její komplexní prozkoumání. V článku jsou popsány tři geometrické úlohy, které mohou vést k badatelským aktivitám žáků.

    Inquiry-based teaching of geometry is based on use of inquiry activities of pupils in the process of problem solving. The base of this approach is finding of a stimulating geometrical environment which enables to describe interesting geometrical situations and to pose open problems. Inquiry-stimulating tasks describe an undefined, ambiguous and unknown situation and require its comprehensive exploration. Three geometrical tasks that may lead to inquiry activities of pupils are desribed.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249691

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.