Počet záznamů: 1
Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii
- 1.0447904 - MÚ 2016 RIV SK cze J - Článek v odborném periodiku
Roubíček, Filip
Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii.
[Some opportunities of use of inquiry activities in the teaching of geometry.]
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok. Roč. 14, č. 2 (2015), s. 210-214. ISSN 1336-2232
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA14-01417S
Institucionální podpora: RVO:67985840
Klíčová slova: inquiry based teaching of geometry * inquiry activities of pupils * stimulating geometrical environments
Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství
Badatelsky orientované vyučování geometrii je založeno na uplatnění badatelských aktivit žáků při řešení úloh. Východiskem tohoto přístupu je nalezení podnětného geometrického prostředí, v němž lze popsat zajímavé geometrické situace a vytvářet otevřené úlohy. Badatelské úlohy popisují neurčitou, nejednoznačnou nebo neznámou situaci a požadují její komplexní prozkoumání. V článku jsou popsány tři geometrické úlohy, které mohou vést k badatelským aktivitám žáků.
Inquiry-based teaching of geometry is based on use of inquiry activities of pupils in the process of problem solving. The base of this approach is finding of a stimulating geometrical environment which enables to describe interesting geometrical situations and to pose open problems. Inquiry-stimulating tasks describe an undefined, ambiguous and unknown situation and require its comprehensive exploration. Three geometrical tasks that may lead to inquiry activities of pupils are desribed.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0249691
Počet záznamů: 1