Počet záznamů: 1  

Dynamika nelineárních parametrických planetových soustav s kinematickými vazbami

  1. 1.
    0442932 - ÚT 2016 CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Hortel, Milan - Škuderová, Alena
    Dynamika nelineárních parametrických planetových soustav s kinematickými vazbami.
    [Dynamics of nonlinear parametric planetary systems with kinematic constraints.]
    Praha, 2014. 53 s. Z-1512/14.
    Institucionální podpora: RVO:61388998
    Klíčová slova: nonlinear dynamics * parametric vibration * planetary gear systems
    Kód oboru RIV: JT - Pohon, motory a paliva

    Zpráva zevrubně pojednává o teorii dynamiky rovinných matematicko-fyzikálních modelů planetových diferenciálních a zvláštních případů pseudoplanetových převodových soustav. Vzhledem k existenci bočních zubových vůlí, je systém chápán jako diskrétní nekonzervativní silně nelineární parametrická a vícefrekvenčně buzená soustava s mnoha stupni volnosti. Pohybové rovnice byly odvozeny a sestaveny na základě Lagrangeovy teorie v kompaktním tvaru a vyjadřují tři oblasti záběru ozubených kol, tj. oblast normálního záběru ozubení, oblast boční zubové vůle a oblast inverzního záběru ozubení. Po odskoku zabírajících zubových profilů v oblasti boční zubové vůle dochází k rázovým jevům při opětovném styku zubových boků jak při normálním, tak i při eventuálním inverzním záběru, v závislosti na velikosti dynamické síly v ozubení.

    The report thoroughly discusses the theory of dynamics of planar mathematical-physical models of planetary differential and special cases of pseudoplanetary transmission systems. Due to the existence of the tooth backlashes, the system is seen as a discrete nonconservative strongly nonlinear parametric and multifrequency excited system with many degrees of freedom. The equations of motion are derived and compiled on the basis of the Lagrangian theory in a compact form and express the three areas of the gear mesh, ie. the range of normal gear mesh, gear backlash area and the area of the inverse gear mesh. After the rebound meshing gear profiles in the region of the side gear backlash, the impact effects occur when re contacting tooth flanks in both normal as well as during the eventual inverse mesh, depending on the size of the dynamic forces in the gearing.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0247869

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.