Počet záznamů: 1
Výuka chemie pro nechemické obory na vysokých školách
- 1.0439224 - ÚOCHB 2015 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Jaklová Dytrtová, Jana - Dytrtová, R. - Jakl, M. - Navrátil, Tomáš - Petr, M. - Šteffl, M.
Výuka chemie pro nechemické obory na vysokých školách.
[Chemistry education at universities for non-chemical study programmes.]
Chemické listy. Roč. 108, č. 12 (2014), s. 1172-1178. ISSN 0009-2770. E-ISSN 1213-7103
Institucionální podpora: RVO:61388963 ; RVO:61388955
Klíčová slova: teaching methods * study forms * syllabus * attention * efficiency
Kód oboru RIV: CF - Fyzikální chemie a teoretická chemie
Impakt faktor: 0.272, rok: 2014
Výuka chemie v nechemických studijních programech by neměla být jen těžký předmět a záhada pro studenty. Měl by se stát informačním základem pro další studie. Tento příspěvek otevírá diskusi o možných přístupech ke zlepšení vzdělávání. Zejména osnova "základní chemie" je navržena s ohledem na kurikulární programy několika vysokých škol a využití poznatků do dalších předmětů. Dále jsou uvedeny metody a formy vzdělávání ve vztahu k efektivitě vzdělávání a osobnosti učitele.
Chemistry teaching within non-chemical study programmes should not be just a difficult subject and a riddle for students. It should become an information basis for subsequent studies. The present contribution opens a discussion of potential approaches to improving the education. In particular, the course syllabus of "basic chemistry" is suggested regarding to curriculum programs of several universities and regarding to utilization of posed knowledge into subsequent subjects. Further, the methods and forms of education are mentioned in relation to education efficiency and the teacher personality.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0242703
Počet záznamů: 1