Počet záznamů: 1  

The Footfall of Shopping Centres in Olomouc (Czech Republic): An Application of the Gravity Model

  1. 1.
    0429346 - ÚGN 2015 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
    Klapka, Pavel - Erlebach, M. - Král, O. - Lehnert, M. - Mička, T.
    The Footfall of Shopping Centres in Olomouc (Czech Republic): An Application of the Gravity Model.
    Moravian Geographical Reports. Roč. 21, č. 3 (2013), s. 12-26. ISSN 1210-8812. E-ISSN 1210-8812
    Institucionální podpora: RVO:68145535
    Klíčová slova: footfall * spatial interaction * gravity model * shopping centre * Olomouc
    Kód oboru RIV: DE - Zemský magnetismus, geodézie, geografie
    Impakt faktor: 0.341, rok: 2013
    http://www.geonika.cz/EN/research/ENMgr/MGR_2013_03.pdf

    The issue of the footfall of large retail facilities in the city of Olomouc is treated in this article from the perspective of spatial interaction modelling. A producti on-constrained gravity model is applied to reveal spatial patterns of shopping travel intensities in the city. Three problems are addressed: the existing patte rn and intensities of flows to the shopping centres; the pr ediction of possible future changes in these patterns and intensities; and inferences about hypothetical sizes of shopping centres according to some defined conditions.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0234492

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    UGN_0429346.pdf14.7 MBVydavatelský postprintpovolen
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.