Počet záznamů: 1  

Identifikace třecích poměrů a mikro pohybů třecího kroužku v drážce k optimalizaci tlumení železničního kola : číslo smlouvy-771202

  1. 1.
    0421515 - ÚT 2014 RIV CZ cze V - Výzkumná zpráva
    Pešek, Luděk - Půst, Ladislav - Bula, Vítězslav - Radolfová, Alena - Cibulka, Jan
    Identifikace třecích poměrů a mikro pohybů třecího kroužku v drážce k optimalizaci tlumení železničního kola : číslo smlouvy-771202.
    [Identification of friction conditions and microslips of friction ring within slot for optimization of railway wheel damping : contract number-771202.]
    Praha: BONATRANS GROUP a.s, 2012. 166 s. Z-1487/12.
    Zdroj financování: N - neveřejné zdroje
    Klíčová slova: damping * friction ring * railway wheel
    Kód oboru RIV: BI - Akustika a kmity

    Ve zprávě je popsána metodika a výsledky řešení experimentální analýzy vlivu tlumícího drátu na dynamické vlastnosti železničního kola při definovaných okrajových podmínkách a dynamickém zatížení. Hlavní část je věnována přesnému optickému měření pohybů třecího kroužku v drážce pro jeden axiální a jeden radiální tvar kmitání vysokorychlostním snímkováním (až 10kHz). Dále jsou shrnuty výsledky analýzy kontaktních poměrů tlumícího kroužku vloženého do kruhové drážky v cylindrickém tělese. Pro měření třecích charakteristik při vibračních pohybech pro frekvenční rozsah 950 –1250 Hz bylo použito několika třecích dvojic „drát – drážka“o různých průměrech drátu a různém specifickém zatížení kontaktní plošky.

    The report describes the methodology and results of experimental solution of the damping wire influence on dynamic behaviour of the railway wheel at the defined boundary conditions and dynamic loadings. The main part deals with the exact optical measurement of the wire movement in the slot built in the wheel rim using high-speed camera (up to 10kHz) for the selected axial and radial vibration modes. There are also summarized herein the results of the analysis of contact conditions of the wire in the circular slot in a cylindrical body. Several "wire-slot" combinations (different diameters of wire, different specific loading of the contact area) were used for measurement of the friction characteristics under vibration (frequency range 950-1250Hz).
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0228608

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.