Počet záznamů: 1  

Modelling of authentic reflectance behaviour in virtual environments

  1. 1.
    0411405 - UTIA-B 20050135 RIV FR eng J - Článek v odborném periodiku
    Haindl, Michal - Filip, Jiří
    Modelling of authentic reflectance behaviour in virtual environments.
    [Modelování autentického reflektančního chování ve virtuálním prostředí.]
    ERCIM News. č. 62 (2005), s. 49-50. ISSN 0926-4981
    Grant CEP: GA AV ČR IAA2075302; GA MŠMT 1M0572; GA AV ČR 1ET400750407
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10750506
    Klíčová slova: BTF textures * virtual reality * image modelling
    Kód oboru RIV: BD - Teorie informace

    Recent advances in computer hardware and virtual modelling allow respecting view and illumination dependencies of natural surface materials. The corresponding texture representation in the form of Bidirectional Texture Function (BTF) enables significant improvements of virtual models realism at the expense of immense increase of material sample data space. Thus introduction of some fast compression, modelling and rendering method for BTF data is inevitable. Article describes such mathematical models.

    Současný pokrok v počítačové technice a virtuálním modelování dovoluje respektovat vizuální závislost povrchu přírodních materiálů na úhlech pohledu a osvětlení. Odpovídající texturní reprezentace ve formě Bidirectional Texture Function (BTF) umožňuje výrazné zlepšení realismu virtuálních modelů za cenu ohromného nárůstu dat. Proto je nezbytné zavedení nějaké rychlé kompresní, modelovací a zobrazovací metody. V článku zavádíme takové odpovídající matematické modely.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0131487

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.