Počet záznamů: 1  

Voliči a volby 2010

  1. 1.
    0389999 - SOÚ 2013 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Tabery, Paulína - Šamanová, Gabriela
    Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?
    [Perception of the election campaign: a favourable or unfavourable impression?]
    Voliči a volby 2010. Praha: SLON, 2012 - (Linek, L.), s. 30-48. ISBN 978-80-7419-110-7; ISBN 978-80-7330-211-5
    Institucionální podpora: RVO:68378025
    Klíčová slova: elections 2010 * perception of election campaign
    Kód oboru RIV: AD - Politologie a politické vědy

    Kapitola ukazuje, jak byla volební kampaň v roce 2010 vnímána širokou veřejností. Převažuje negativní vnímání volební kampaně, a proto bylo zajímavé zjistit zdroje jejího pozitivního vnímání. Byly analyzovány proměnné, jako jsou základní socio-demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, sociální status), zájem o politiku, zájem o kampaň, užívání médií (politický obsah v novinách a časopisech, televizi, rozhlase, na internetu), politická efektivita, legitimita demokratického režimu, identifikace se stranou, spokojenost s politickou situací, atd. Bylo zjištěno, že jisté celkové kladné nastavení jedince vůči politickému systému a politickému procesu a víra v možnost ovlivnit politiku a instituce, mají zásadní význam pro pozitivní vnímání kampaně.

    Chapter shows how the election campaign in 2010 was perceived by general public. The negative perception of the election campaign is prevailing, therefore it was interesting to find out the sources of positive perception of the campaign. There were analyzed variables such as basic socio-demographic characteristics (sex, age, education, social status), interest in politics, campaign interest, media consumption (political content in newspapers and magazines, television, radio, internet), political efficacy, legitimacy of the democratic regime, strength of party identification, satisfaction with political situation, etc. It was discovered that a sort of overall positive setting of individual to the political system and political process and the belief in the opportunity to influence politics and institutions, are crucial to positive perception of campaign.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0218883

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.