Počet záznamů: 1
Františkánský kontext teologického a filosofického myšlení
- 1.0384396 - FLÚ 2013 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
Heider, Daniel
Filip Fabri O.F.M. Conv. (1564–1630) o společné přirozenosti ve Philosophia naturalis (1602) a kritická odpověď Bartoloměje Mastria O.F.M. Conv. (+1673).
[Filip Fabri O.F.M. Conv. (1564–1630) on Common Nature in Philosophia naturalis (1602) and the Critical Reply of Bartholomew Mastrius O.F.M. Conv. (+1673).]
Františkánský kontext teologického a filosofického myšlení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2012, s. 114-129. Europaeana Pragensia, Historia Franciscana, 4. ISBN 978-80-7308-436-3
Institucionální podpora: RVO:67985955
Klíčová slova: universals * Scotus * common nature * formal unity
Kód oboru RIV: AA - Filosofie a náboženství
Příspěvek pojednává o otázce společné přirozenosti Barokního františkánského autora Filipa Fabri (1564–1630) představené v knize Philosophia naturalis Ioan. Duns Scoti ex quatuor libris Sententiarum et Quodlibetis (1602). V kontextu umírněně realistické koncepce Jana Dunse Scota je Fabriho koncepce vyložena jako teorie mající ultrarealistické rysy. V druhé části je předložena kritika Fabriho koncepce z pera "Knížete Scotistů" italského konventuála Bartoloměje Mastria (1602–1673).
The paper deals with the issue of the common nature in the conception of the Baroque Franciscan author Philipp Fabri (1564–1630) presented in his philosophical writing Philosophia naturalis Ioan. Duns Scoti ex quatuor libris Sententiarum et Quodlibetis collecta (1602). Fabri’s exposition of Scotus’s theory is evaluated as displaying the features of ultrarealism. In the second part the author brings in the critique of Fabri's teaching issued by the Baroque Conventual Bartholomew Mastrius (1602–1673).
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0214067
Počet záznamů: 1