Počet záznamů: 1
Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení
- 1.0365987 - SOÚ 2012 RIV CZ cze R - Recenze
Vojtíšková, Kateřina
Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení.
[Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Inequalities in education. From measurement to solutions.]
[MATĚJŮ, P.; STRAKOVÁ, J.; VESELÝ, A.: Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení. Praha, Sociologické nakladatelství 2010. 495 s]. Sociologický časopis / Czech Sociological Review. Sociologický ústav AV ČR, v. v. i. Roč. 47, č. 4 (2011), s. 862-866. ISSN 0038-0288. E-ISSN 0038-0288
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
Klíčová slova: Review * educational inequalities * public policy
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
Recenzovaná kniha se skládá ze tří částí. V první, teoretické části jsou představeny hlavní koncepty a východiska. Následujících třináct empirických kapitol tvoří valnou většinu knihy. Analýzy především dat z národních i mezinárodních kvantitativních šetření pokrývají všechny úrovně vzdělávacího systému a různé prvky vzdělanostních nerovností (přechody mezi stupni, romští žáci, elitní školy, další vzdělávání, financování vysokých škol). Závěrečné texty diskutují význam postojů jednotlivých aktérů pro formulaci doporučení, shrnují hlavní poznatky a navrhují změny s cílem zmenšit vzdělanostní nerovnosti v České republice.
A reviewed book “Educational Inequalities: From Measurement to Action” comprises three main parts. In the first section, theoretical overview and main concepts are presented. The following thirteen empirical chapters constitute vast majority of the publication. Mostly quantitative (inter)national surveys are analysed covering all levels of educational system and many different aspects of educational inequalities (transitions, Roma students, elite schools, lifelong learning, higher education funding). In the final two chapters the editors discuss the crucial relevance of actors´ attitudes for formulating adequate policy recommendation, then summarize key findings and suggest changes to lessen educational inequalities in the Czech Republic.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0201102
Počet záznamů: 1