Počet záznamů: 1  

Voskové portrétní medailony Claudie Medicejské a Federica Ubalda della Rovere

  1. 1.
    0334404 - ÚDU 2010 RIV cze U - Uspořádání akce
    Vácha, Štěpán
    Voskové portrétní medailony Claudie Medicejské a Federica Ubalda della Rovere.
    [Wax portrait medals of Claudia Medici and Federico Ubaldo della Rovere.]
    [Praha, 01.09.2009-13.11.2009, (E-EUR 4/4)]
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z80330511
    Klíčová slova: wax plastic * wax portrait medallion * artistic craft
    Kód oboru RIV: AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

    Kolorované voskové medailony představují svébytný druh portrétního umění, který se vyvinul ve vrcholné renesanci a na panovnických dvorech se těšil značné oblibě až do třetiny 17. století. Vzácně dochovaným dokladem je dvojice voskových portrétů dosud neidentifikovaného mladého manželského páru z české soukromé sbírky. Na základě srovnání s dobovými portréty jsou manželé určeni jako Claudie Medicejská (1604–1648) a její první choť urbinský vévoda Federico Ubaldo della Rovere (1605–1623). Krátké trvání jejich manželství 1621–1623 umožňuje oba medailony přesně datovat a určit jejich provenienci. S největší pravděpodobností jde o práci italského keroplastika, patrně přímo z Florencie, kde mělo portrétní umění dlouhou tradici.

    Colour wax medals are a distinctive form of portraiture which developed at the height of the Renaissance and enjoyed great popularity in the courts of ruling families up to the first thirty years of the seventeenth century. A rare preserved item is the pair of wax portraits of a hitherto unidentified young married couple from a private Czech collection. Comparisons with other contemporary portraits have made it possible to identify the husband and wife as Claudia Medici (1604–1623) and her first husband, the Duke of Urbino Federico Ubaldo della Rovere (1605–1623). The brevity of their marriage (1621–1623) makes it possible to give a precise date to both medals and to assign their provenance. It is most likely that the work is an example of Italian "ceroplastica" (wax sculpture), evidently emanating directly from Florence, where portraiture had a long tradition.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0179148

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.