Počet záznamů: 1
Posttraumatický rozvoj osobnosti rodičů onkologicky nemocných dětí
- 1.0333855 - PSÚ 2010 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
Slezáčková, Alena - Blatný, Marek - Kepák, T. - Vlčková, I. - Jelínek, Martin - Pilát, M. - Navrátilová, P. - Kárová, Š. - Štěrba, J.
Posttraumatický rozvoj osobnosti rodičů onkologicky nemocných dětí.
[Posttraumatic growth in parents of oncologically ill children.]
Psychologické dny 2008: Já & my a oni. Brno: FSpS MU; ČMPS, 2009 - (Heller, D.; Charvát, M.; Sobotková, I.), s. 1-7. ISBN 978-80-210-4938-3.
[Psychologické dny 2008. Olomouc (CZ), 04.09.2008-06.09.2008]
Grant CEP: GA ČR GA406/07/1384
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70250504
Klíčová slova: posttraumatic growth * positive psychology * cancer
Kód oboru RIV: AN - Psychologie
Příspěvek vychází z širšího rámce longitudinálního výzkumného projektu QOLOP, zaměřeného na zmapování kvality života dětí a dospívajících po léčbě onkologického onemocnění. Představíme dílčí výsledky výzkumu týkající se způsobů prožívání rodičů a toho, jak subjektivně hodnotí dopad vážného onemocnění svého dítěte na různé oblasti fungování rodiny (partnerství, mezilidské vztahy, zaměstnání, hodnoty a další). Pozornost budeme věnovat zejména udávaným pozitivním aspektům této náročné životní situace a identifikujeme některé znaky posttraumatického rozvoje osobnosti rodičů. V závěrečné části příspěvku zakomponujeme výše uvedené do kontextu aktuálních poznatků proudu pozitivní psychologie a naznačíme možnosti praktického využití výsledků (zlepšení psychologické podpory členů rodiny - povzbuzení naděje, smíření, vděčnosti, smysluplnosti apod.).
The study is a part of study QOLOP and analyses positive and negative psychological changes in parents of childhood cancer survivors. Its main goal was to identify main domains of a parents’ posttraumatic growth. The content analysis of parents´ subjective statements of percieved benefits lead to an identification of main domains of PTG (changed perception of self, changes relating to others and changed life-philosophy). Specific categories of positive psychology were distinguished and practical interventions were suggested.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0178745
Počet záznamů: 1