Počet záznamů: 1  

The Individual and the Process of Socialisation in the Environment of Current Society

  1. 1.
    0321052 - SOÚ 2009 RIV CZ eng M - Část monografie knihy
    Basl, Josef
    Results from the Pisa Computer Literacy Survey and Their Implications for Czech Educational Policy.
    [Výsledky šetření o počítačové gramotnosti v rámci výzkumu PISA v kontextu vzdělávací politiky ČR.]
    The Individual and the Process of Socialisation in the Environment of Current Society. Praha: MATFYZPRESS, 2008 - (Šulová, L.; Gillernová, I.), s. 225-244. ISBN 978-80-7378-072-2
    Grant CEP: GA MPS(CZ) 1J/005/04-DP2; GA ČR(CZ) GA403/06/1241
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
    Klíčová slova: PISA * ICT availability * computer literacy
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie

    Computer literacy of 15-year-olds in the three countries with different level of ICT possessions at home (computer and internet access) – Slovakia, the Czech Republic and Finland - is analyzed within this paper using data from OECD PISA. The structural modelling approach indicated much stronger indirect than direct effect of family background on computer literacy in Slovakia, where the ICT possession level at home is the lowest (within the three countries). Generally, it was confirmed that the higher the ICT penetration, the lower the indirect effect.

    S využitím dat projektu OECD PISA je v rámci příspěvku analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků ve třech zemích s různou úrovní dostupnosti ICT vybavení doma (přístup k počítači a internetu) – Slovensko, ČR, Finsko. Na základě analýzy provedené pomocí strukturního modelu byl ve všech státech zjištěn mnohem silnější nepřímý vliv rodinného zázemí na počítačovou gramotnost než přímý vliv. Zároveň je možné konstatovat, že s vyšší dostupností ICT, dochází ke snížení nepřímého vlivu.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0169739

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.