Počet záznamů: 1  

What do we know about effects of family background on computer literacy – based on results from the PISA survey

  1. 1.
    0313078 - SOÚ 2009 RIV FR eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Basl, Josef
    What do we know about effects of family background on computer literacy – based on results from the PISA survey.
    [Co víme o vlivech rodinného zázemí na počítačovou gramotnost – založeno na výsledcích výzkumu PISA.]
    Proceedings of the Paris International Conference On Education, Economy & Society. Strasbourg: Analytrics, 2008, s. 193-212. ISBN 978-2-9533842-0-8.
    [Paris International Conference On Education, Economy & Society. Paříž (FR), 17.07.2008-19.07.2008]
    Grant CEP: GA MPS(CZ) 1J/005/04-DP2; GA ČR GA403/08/0109; GA ČR(CZ) GA403/06/1241
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
    Klíčová slova: PISA * computer literacy * social background
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
    http://education-conferences.org/proceedings.aspx

    Computer literacy of 15-year-olds in the three countries with different level of ICT possessions at home (computer and internet access) – Slovakia, the Czech Republic and Finland - is analyzed within this paper using data from OECD PISA. The structural modelling approach indicated much stronger indirect than direct effect of family background on computer literacy in Slovakia, where the ICT possession level at home is the lowest (within the three countries). Generally, it was confirmed that the higher the ICT penetration, the lower the indirect effect.

    S využitím dat projektu OECD PISA je v rámci příspěvku analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků ve třech zemích s různou úrovní dostupnosti ICT vybavení doma (přístup k počítači a internetu) – Slovensko, ČR, Finsko. Na základě analýzy provedené pomocí strukturního modelu byl ve všech státech zjištěn mnohem silnější nepřímý vliv rodinného zázemí na počítačovou gramotnost než přímý vliv. Zároveň je možné konstatovat, že s vyšší dostupností ICT, dochází ke snížení nepřímého vlivu.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0163994

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.