Počet záznamů: 1  

Differences and similarities in (qualified) pedagogical reflection

  1. 1.
    0308381 - MÚ 2008 RIV CY eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Hošpesová, A. - Tichá, Marie - Macháčková, Jana
    Differences and similarities in (qualified) pedagogical reflection.
    [Rozdíly (a podobnosti) v kvalifikované pedagogické reflexi.]
    Proceedings of the 5th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 5). Cyprus: Department of Education University of Cyprus, 2007 - (Pitta-Pantazi, D.; Philipou, G.), s. 1906-1915. ISBN 978-9963-671-25-0.
    [Congress of the European Society for Research in Mathematics Education /5./ (CERME 5). Larnaca (CY), 22.02.2007-26.02.2007]
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10190503
    Klíčová slova: mathematics teacher´s competence * qualified pedagogical reflection * relation theory to practice
    Kód oboru RIV: AM - Pedagogika a školství

    The paper deals with mathematics teacher´s competence. It also covers the issue of continuation of professional development of teachers and mechanisms for enhancement of teaching. In the centre of attention is qualified pedagogical reflection and exploration of how this reflection differs from person to person. We also study how confrontation of various points of view in the process of joint reflection can contribute to any change of attitude of its individual participants. The purpose of this paper in theoretical terms can be seen as bringing a research dimension to the study of the processes relating theory to practice.

    Cílem článku je přispět ke zkoumání vztahu teorie a praxe v procesu vzdělávání. Předmětem článku jsou otázky kompetencí učitelů matematiky, jejich profesního rozvoje a s tím spojeného zkvalitňování vyučování. Hlavním tématem je kvalifikovaná pedagogická reflexe a zkoumání toho, jak se reflexe různých lidí liší. Uvažuje také o tom, jak může konfrontace různých hledisek v procesu společné reflexe přispět ke změně postojů jednotlivých účastníků.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0160881

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.