Počet záznamů: 1  

[Recenze]

  1. 1.
    0161076 - SOU-Z 20033398 RIV CZ cze R - Recenze
    Linková, Marcela
    [Recenze].
    [[Review].]
    [MURRAY, A.M. (ed.).: Women Becoming Mathematicians: Creating a Professional Identity in Post-War America. London.]. Kontext: časopis pro gender a vědu. Roč. 2, 3-4 (2003), s. -. ISSN 1214-1909
    Grant CEP: GA MŠMT OK 437
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z7028912
    Klíčová slova: women mathematicians * research careers * gender equality
    Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
    http://www.kontext.zenyaveda.cz

    Anotace se soustřeďuje na hlavní problémy týkající se postavení žen v matematiček, které získaly titul PhD. v období před 2. světovou válkou v USA a popis zkušeností žen matematiček ve výzkumném vzorku. Zabývá se zejména 'mýtem vědecké kariéry', který je založen na premise lineárního budování vědecké kariéry bez jakéhokoli přerušení a bez dalších zájmů ze strany vědce. Výzkum ukazuje, že z různých (strukturálně-institucionálních či osobních) tato premisa neplatí pro budování vědecké kariéry žen.

    The annotation concentrates on the main problems concerning women mathematicians who received PhD. before WWII and a description of the experiences of women in mathematics in the research sample. It deals with the 'myth of the scientific career' based on the premise of a linear building of a scientific career without any interruptions. The research shows that due to various reasons (institutions-structural and person) such a presumption does not apply to women's scientific careers.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0058494

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.