Počet záznamů: 1
[Recenze]
- 1.0161076 - SOU-Z 20033398 RIV CZ cze R - Recenze
Linková, Marcela
[Recenze].
[[Review].]
[MURRAY, A.M. (ed.).: Women Becoming Mathematicians: Creating a Professional Identity in Post-War America. London.]. Kontext: časopis pro gender a vědu. Roč. 2, 3-4 (2003), s. -. ISSN 1214-1909
Grant CEP: GA MŠMT OK 437
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z7028912
Klíčová slova: women mathematicians * research careers * gender equality
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
http://www.kontext.zenyaveda.cz
Anotace se soustřeďuje na hlavní problémy týkající se postavení žen v matematiček, které získaly titul PhD. v období před 2. světovou válkou v USA a popis zkušeností žen matematiček ve výzkumném vzorku. Zabývá se zejména 'mýtem vědecké kariéry', který je založen na premise lineárního budování vědecké kariéry bez jakéhokoli přerušení a bez dalších zájmů ze strany vědce. Výzkum ukazuje, že z různých (strukturálně-institucionálních či osobních) tato premisa neplatí pro budování vědecké kariéry žen.
The annotation concentrates on the main problems concerning women mathematicians who received PhD. before WWII and a description of the experiences of women in mathematics in the research sample. It deals with the 'myth of the scientific career' based on the premise of a linear building of a scientific career without any interruptions. The research shows that due to various reasons (institutions-structural and person) such a presumption does not apply to women's scientific careers.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0058494
Počet záznamů: 1