Počet záznamů: 1  

Metodika a technologie adaptivních vozových simulátorů s virtuální realitou pro analýzu spolehlivosti interakce řidiče s vozidlovými asistenčními systémy

  1. 1.
    0081829 - ÚI 2007 RIV CZ cze, eng Z - Poloprovoz, ověřená technologie, odrůda/plemeno
    Novák, Mirko - Bouchner, P. - Piekník, R. - Novotný, S.
    Metodika a technologie adaptivních vozových simulátorů s virtuální realitou pro analýzu spolehlivosti interakce řidiče s vozidlovými asistenčními systémy.
    [Metodology and Technology of Adaptive Car Simulators with Virtual Reality for Interaction Reliability between Driver and Car Assistance Systems.]
    Interní kód: Simulátor 06 ; 2006
    Technické parametry: ověřování vlivu vozových asistenčních systémů na spolehlivost řízení vozidla
    Ekonomické parametry: ekonomická hodnota měření provedených pro potřebu ŠKODA-AUTO a.s. dosáhla v r. 2006 hodnoty cca 2,5 mil Kč
    Grant CEP: GA MŠMT ME 701
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10300504
    Klíčová slova: simulátory * spolehlivost * interakce člověk - systém * vozidlo
    Kód oboru RIV: IN - Informatika

    Vytvořená metodika a simulační technologie se týká návrhu automobilových simulátorů určených pro výzkum interakce systému člověk – stroj, tedy chování řidiče při jízdě za různých podmínek.První část prací byla věnována otázkám návrhu simulátorů. V současné době bylo vytvořeno několik simulátorů, které se používají na FD ČVUT a ve spolupráci v rámci Společné laboratoři spolehlivosti systémů též pro účely výzkumu v oblasti neuroinformatických bází dat též pro problémy, řešené v UI AV ČR. Tyto simulátory jsou též využívány pro optimalizaci kokpitů osobních automobilů pro Škoda-Auto a.s. Druhá část prácí je orientovaná na vytvoření metodiky pro použití simulátoru zejména pro uvedený výzkum únavových stavů řidiče, ale také pro celou řadu dalších aplikací, jako je vyšetřování ergonomických parametrů ovládacích prvků na bezpečnost a kvalitu jízdy, výzkum chování řidičů v ještě nepostavených, tedy simulovaných, dálničních tunelech a pod.

    The developed methodology and simulation technology concerns the design and construction of car simulators for the purpose of research in the field of human-machine interactions, i.e. the driver behavior when driving under influence of various conditions. The first part of these activities was oriented to problems of simulator design. At present several simulators were created, which are used at the Faculty of Transportation Science CTU, Prague in the Joint Laboratory of System Reliability also for the research in problems of neuroinformatic databases, solved in the Institute of Computer Science of the Academy of Science of the Czech Republic. These simulators are also used for optimization of the car cockpits by the Skoda-Auto, c.o. The second part of these activities was oriented to development of the methodology of application of simulation technologies for investigation of attention decreases of drivers and other system operators, including the analysis of influences of ergonomic and and other relevant parameters on driving safety and reliability and investigation of the driver behavior in road tunnels (including those, which are in design stage or under construction).
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0145567

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.