Počet záznamů: 1  

Psychika virtuální bytosti

  1. 1.
    0049870 - PSÚ 2007 RIV CZ cze K - Konferenční příspěvek (tuzemská konf.)
    Brom, C. - Lukavský, Jiří
    Psychika virtuální bytosti.
    [The Virtual Being's Mind.]
    Kognice 2006. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 2006, s. 21-25. ISBN 80-86174-10-7.
    [Kognice 2006. Praha (CZ), 06.10.2006-07.10.2006]
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70250504
    Klíčová slova: virtual human * virtual world * affordance
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie

    Virtuální bytosti nachází uplatnění v počítačových hrách, ve filmu, výuce i terapii. Tyto bytosti potřebují svůj funkční model psychiky – potřebují zpracovávat signály z prostředí, stanovovat své bezprostřední cíle a na základě toho jednat. Cílem příspěvku je vymezit pojem virtuální bytosti a ilustrovat na konkrétním projektu – IVE – možnost modelovat chování jednoduchých bytostí. Virtuální bytosti v mají v tomto projektu tři základní charakteristické rysy: 1) jejich vnímání vychází z Gibsonova konceptu afordancí, 2) jejich jednání je rozvrhováno pomocí Belief-Desire-Intention teorie M. E. Bratmana, 3) chování bytostí v odlehlých částech světa je možné zjednodušovat podle Level-of-Detail techniky.

    Virtual beings are being used in computer games, film industry, education and even in therapy. They need a functional model of mind – to process the signals from environment, to set their goals and to act. In this work we try to define the term of virtual being and to illustrate this concept in one particular project. Virtual beings in IVE Project have three remarkable features: 1) their perception is based on Gibson's theory of affordances, 2) their actions are planned using Belief-Desire-Intention theory, 3) their behavior can be dynamically simplified using Level-of-Detail technique.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0140147

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.